به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، عزیزالله سپهوند اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در راستای هوشمندسازی در پلیس پیشگیری استان اصفهان صورت گرفته استفاده از بستر اینترنت برای ارسال الکترونیکی پروندهها از کلانتریها به دادسراها بود.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: در همین راستا ارتباط الکترونیکی کلانتریها با پزشکی قانونی نیز فراهم شد و دیگر شهروندان معطل نمانده و بلافاصله به صورت برخط پرونده آنها به پزشکی قانونی ارسال میشود.
وی با بیان اینکه هم اکنون یک ماه است که بستر ارتباط الکترونیکی با دستگاه قضائی و پزشکی قانونی در تمامی کلانتریهای استان فراهم شده است، مطرح کرد: لازم است تا در این خصوص به مردم اطلاعرسانی شود که بدانند از این پس میتوانند به صورت الکترونیکی خدمات خود را از کلانتریها و پاسگاهها دریافت کنند.
سپهوند اقدامات صورتگرفته را باعث افزایش سرعت، دقت و کم شدن حجم مأموریتهای کارکنان کلانتری، کاهش ترددهای بیمورد به کلانتریها، عدم تأخیر در ارسال پروندهها و نوبتدهی در مجتمعهای قضائی و صرفهجویی در وقت و هزینه شهروندان دانست و گفت: با الکترونیکی شدن ارتباط کلانتریها با دستگاه قضائی اخذ دستور از قضات به صورت برخط به کلانتریها ارسال و ضمن ابلاغ آنها به شاکیان پروندهها اقدامات قانونی با سرعت بیشتری انجام میشود.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: سعی ما بر این است که هوشمندسازی را تا جایی پیش ببریم که دیگر نیاز به حضور شاکیان در کلانتریها نباشد و مردم از منازل خود از طریق بستر اینترنت به صورت برخط شکایت خود را در سیستم کلانتریها ثبت و از همان سامانه نیز روند پرونده شکایت خود را پیگیری کنند.
وی در پایان بیان کرد: البته دستیابی به این هدف بزرگ مستلزم یک سری امکانات و زیرساختهای لازم است که گام به گام انجام خواهد شد و در آینده شاهد ایجاد کلانتریهای تمام هوشمند خواهیم بود.
انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ح/