Categories: سیاسی

ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند

ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند

– اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز دوشنبه در دیدار سلمان الغریری وزیر تجارت عراق، با بیان اینکه توفیقات دولت و ملت عراق همواره برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است اظهار امیدواری کرد روز به روز شاهد افزایش توفیقات و رفاه مردم دو کشور باشیم.

مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
مخبر با تاکید بر لزوم گسترش مناسبات اقتصادی و ارتقاء سطح همکاری‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: روابط تهران و بغداد نزدیک، مستحکم و صمیمانه است و اتحاد دو کشور مایه ضرر و زیان و ترس دشمنان و نقطه امیدواری و رفاه دو ملت است و مردم دو کشور طعم شیرین این اتحاد را در گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین خواهند چشید.

وی همچنین لازمه توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عراق را تسهیل همکاری بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: بخش خصوصی ایران به دلیل روابط صمیمانه دو کشور و همچنین وجود عتبات عالیات، انگیزه بالایی برای فعالیت در عراق دارند که لازم است کمیسیون همکاری‌های مشترک، موانع پیش روی توسعه مراودات تجاری فی مابین را شناسایی و نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایران و عراق باید در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند تصریح کرد: روابط دوستانه،‌ عمیق و تاریخی دو کشور ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری و اقتصادی، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود از وعده صادق و پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس بعنوان یک نقطه تاریخی یاد کرد و اظهار داشت: امروز هیمنه آمریکا و اسرائیل با ایستادگی محور مقاومت کاملا در هم شکسته و علی رغم اینکه آنها تمامی امکانات خود را بسیج کرده‌اند نتوانسته‌اند به اهداف خود دست پیدا کنند به همین دلیل به کشتار زنان و کودکان در غزه روی آوردند.

وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار ایران را سرزمین تاریخ،‌ تمدن و اندیشه توصیف کرد و گفت: بغداد به دنبال تقویت جدی در مناسبات تجاری با تهران است و این موضوعی است که نخست وزیر عراق نیز آن را به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌کند.

سلمان الغریری با اشاره به وجود کالاها و محصولات ایرانی در عراق خاطر نشان کرد: عراق بازار خوبی برای کالاهای ایرانی است و ما همواره خواهان تقویت واردات محصولات ایرانی به عراق هستیم.

وزیر تجارت عراق از ایران بعنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری خود یاد کرد و افزود: به‌عنوان وزیر تجارت عراق و رئیس طرف عراقی کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور آمادگی دارم موانع و مشکلات پیش روی تجار ایرانی را برای توسعه فعالیت‌های خود در عراق مرتفع کنم.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور کدامند؟/ اعلام وضعیت دما و بارش کشور در خرداد

استان‌های تهران، سمنان و قزوین از نظر کم‌بارشی در بالاترین رتبه قرار دارند، به‌گونه‌ای که…

9 ساعت ago

سامانه جدید بارشی در کشور؛ رگبار و باد شدید در این استان‌ها

طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۵ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه…

9 ساعت ago

واژگونی خودرو دنا حادثه ساز شد

یک دستگاه خودرو سواری دنا در جاده دامغان به فولادمحله واژگون شد.

9 ساعت ago

خروج قطار از ریل در این شهر/ آمار مصدومان

قطار باری در قطور خوی از ریل خارج شد.

9 ساعت ago

فرصت دوباره برای کنکوری‌ها

سازمان سنجش فرصت دوباره‌ای را برای ثبت‌نام در کنکور ۱۴۰۳ فراهم کرد.

9 ساعت ago

واکنش رئیس شورای شهر به‌احتمال کاندیداتوری زاکانی برای ریاست جمهوری

چمران گفت: برای نامزدی ریاست جمهوری نیاز به استعفا نیست حتی رئیس مجلس، معاون اول…

9 ساعت ago