Categories: فرهنگ و هنر

بازدیدکنندگان از «نمایشگاه رصتا» اعتبار هدیه می‌گیرند

بازدیدکنندگان از «نمایشگاه رصتا» اعتبار هدیه می‌گیرند

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، محمدحسن خلعتبری درباره برنامه‌های متنوع غرفه ساترا در سومین نمایشگاه ملی «رصتا» توضیحاتی را ارائه داد و اظهارکرد: ارتقای سواد رسانه‌ای و جلب مشارکت مخاطبان سکوها در برطرف‌سازی نقاط ضعف از اهداف مهم برگزاری نمایشگاه رصتا توسط ساتراست.

وی افزود: مراجعان ما عمدتاً مردم و مخاطبان سکوها هستند و یکی از اهداف ما، ارتقای سواد رسانه‌ای بازدیدکنندگان است.

معاون تنظیم بازار و توسعه کسب‌وکار ساترا افزود: امسال شاهد اتفاق خوب دیگری هم در نمایشگاه «رصتا» خواهیم بود و هر روز به ۲ هزار نفر از بازدیدکنندگان از نمایشگاه اعتبار هدیه برای خرید اشتراک و خدمات سکوهای حاضر در نمایشگاه اهدا خواهد شد.

او درباره دیگر برنامه‌های غرفه ساترا در سومین نمایشگاه ملی «رصتا» خاطرنشان ساخت: یکی از اقدامات حمایتی ساترا درخصوص سکوها، برگزاری نمایشگاه «رصتا» است و یکی از غرفه‌های این نمایشگاه، غرفه ساتراست. در این غرفه ما درصدد هستیم برای مردم بیشتر جنبه‌های تنظیم‌گری اجتماعی را به نمایش بگذاریم، یکی از مواردی که در این غرفه مطرح خواهد شد، نحوه کار و تعامل سازمان‌های مردم‌نهاد با سازمان‌های تنظیم‌گر است، در حقیقت با این مجامع گفت‌وگو خواهیم کرد که چگونه به سازمان‌های تنظیم‌گر کمک کنند تا فضای مجازی قاعده‌مند شود.

ماجرای «زرافه» و «جوکر» و چند مجوز ساترا

شبکه ممیزان مردمی

خلعتبری توضیح داد: یکی از دغدغه‌های والدین رده‌بندی سنی و نحوه دسترسی کودکان به محتواهای مختلف است. ما شبکه ممیزان مردمی را داریم که هدف آن نظارت مردم بر عملکرد وی‌اودی‌هاست.

وی ادامه داد: در این غرفه همچنین مراجعه‌کنندگان با «سامانه پایش مردمی ساترا» آشنا می‌شوند، سامانه‌ای که در آن، مردم بر فضای مجازی نظارت می‌کنند و مشکلات موجود را گزارش می‌دهند.

تبیین اقدامات در حوزه تعرفه‌گذاری

خلعتبری با اشاره به نقش ساترا در تنظیم‌گری اقتصادی توضیح داد: مردم امروز مصرف رسانه‌ای دارند؛ اشتراک‌های مختلف تهیه می‌کنند، برخی اعتراض دارند که چرا اشتراک‌ها زیاد شده است و سؤال می‌کنند؛ آیا قاعده‌ای برای تعیین تعرفه اشتراک‌ها وجود دارد؟ در غرفه ساترا، اقدامات در حوزه تعرفه‌گذاری نیز تبیین خواهد شد.

دریافت و بررسی گلایه‌ها و شکایات مخاطبان سکوها

وی اضافه کرد: یکی از گلایه‌های مردم تبلیغات بسیاری است که علی‌رغم تهیه اشتراک روی محتوای سکوها می‌بینند، ما در صدد هستیم در غرفه ساترا شکایت‌ها در این حوزه را دریافت کنیم و مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی لایه‌های مختلف تنظیم‌گری ساترا

خلعتبری درباره تنظیم‌گری محتوایی ساترا عنوان کرد: بررسی محتواهای تولیدی مانند سریال‌ها یکی از وظایف ساتراست. معرفی نحوه نظارت بر محتوای تولیدی از لایه صفر تا خروجی نهایی یکی از برنامه‌های ساترا در نمایشگاه سوم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بخش دیگر تنظیم‌گری بین‌المللی و ارتباط ساترا با نهادهای مشابه در دیگر کشورها است، چراکه حکمرانی فضای مجازی مشابه‌هایی در دنیا دارد. به‌طورکلی معرفی لایه‌های مختلف تنظیم‌گری ساترا از برنامه‌های مهم ما در نمایشگاه است.

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۲۶ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

/+

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

2 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

2 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

2 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

2 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

2 هفته ago