Categories: اصفهان

بازدید وزیر نیرو از حوضه آبریز زاینده‌رود+ عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو به منظور بررسی و پیگیری مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود و  پروژه‌های در دست اجرای تأمین برق و آبرسانی صبح امروز وارد اصفهان شد و در بدو ورود مورد استقبال مسؤولان استانی در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان قرار گرفت.

در سال جاری حوضه آبریز زاینده‌رود در پی کاهش شدید نزولات جوی و روان‌آب‌ها با چالش‌های زیادی در حوزه تأمین و توزیع آب روبرو بوده که وزیر نیرو در این سفر از نزدیک آخرین وضعیت تأمین منابع آبی این حوضه را بررسی خواهد کرد.

وزیر نیرو به منظور بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق چهارمحال و بختیاری و اصفهان سفر خود به این دو استان را آغاز کرده است.

وزیر نیرو و هیأت همراه برای بازدید از شرق اصفهان وارد شهر ورزنه از شهرستان بن رود شد و پس از بازدید از این شهر در مهدیه وجاره روستای براآن شمالی با کشاورزان این منطقه دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

اجرای مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب و همچنین احیای تالاب بین المللی گاوخونی از عمده خواسته‌های مردم و کشاورزان شرق اصفهان از وزیر نیرو است.

وی پس از بازدید از شرق اصفهان از پروژه‌های غرب استان نیز بازدید خواهد داشت.

در فیلم زیر صحبت‌های یکی از کشاورزان با وزیر نیرو را می‌بینید.

خواسته کشاورزان از وزیر نیرو در رابطه با تأمین معاش خود از کشاورزی بود؛ همچنین در این دیدار کشاورزان منطقه شرق که مدتی است به دلیل خشکسالی از تأمین آب کشاورزی بی‌بهره‌اند از علی‌اکبر محرابیان درخواست کردند سهم حق‌آبه آنان از حوضه زاینده‌رود تأمین شود.

رسیدگی به وضعیت معیشت، جلوگیری از بارگذاری‌های غیر‌مجاز آب و جلوگیری از تقسیم ناعادلانه آب از دیگر خواسته‌های کشاورزان شرق اصفهان در این دیدار بود.

مدیران استان به دنبال احیای حقوق کشاورزان هستند

محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان در جمع کشاورزان روستاهای شرق اصفهان گفت: همه مسؤولان استان برای حل مشکلات پای کار آمده‌اند.

وی افزود: تمامی مدیران استان در میدان حضور دارند و به دنبال احیای حقوق کشاورزان هستند.

وزیر نیرو بعد از شرق اصفهان به دشت برخوار رفت و از فرونشست در این دشت بازدید کرد.

حضور وزیر نیرو در تصفیه‌خانه آب باباشیخعلی

حضور در تصفیه‌خانه آب باباشیخعلی مقصد دیگر وزیر نیرو بود که با حضور در این محل منابع و مصارف آب شرب استان اصفهان را تحلیل و بررسی کرد.

هاشم امینی مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان در حاشیه دیدار وزیر نیرو از تصفیه‌خانه باباشیخعلی با اشاره به فرسودگی تونل سامانه اول آبرسانی و عمر بالای ۳۰ سال این خط انتقال افزود: ظرفیت اسمی انتقال آب از این تونل ۷ و نیم متر مکعب است در حالی که بیش از ۱۰ متر مکعب آب از آن منتقل می‌شود و مخاطره‌آمیز است.

وی اجرای طرح‌های هوشمندسازی شبکه و قرادادهای بیع متقابل با صنایع برای استفاده از پساب را در صنعت مهمترین راهکارهای کاهش مصرف آب در استان دانست و از وزیر نیرو برای تأمین منابع مالی در تکمیل سامانه دوم خط انتقال آب درخواست کرد.

تأکید وزیر نیرو بر سرعت‌بخشی اجرای پروژه‌های آب

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو بر سرعت‌بخشی اجرای پروژه‌های آب تأکید و اظهار کرد: در بخش‌هایی که امکان تأمین آب از روش‌های دیگر مثل پساب وجود دارد، باید این مهم عملیاتی شود تا بخشی از منابع برای مردم آزاد شود.

وی با اشاره به این که سال بسیار خشکی را پشت سر گذاشتیم که در ۵۲ سال گذشته تجربه نکرده بودیم، گفت: امیدواریم امسال سالی پر از نعمت و رحمت الهی باشد. بارش‌های نسبتا خوبی در آبان ماه داشتیم، اما امیدواریم در آذرماه و زمستان بارش‌های بهتری داشته باشیم.

محرابیان با بیان این که بخش زیادی از مسائل کشاورزان به توزیع عادلانه آب برمی‌گردد، گفت: در سال‌های گذشته بارگذاری‌های زیادی بدون توجه به منابع اتفاق افتاده که این بارگذاری‌ها باید متوقف شود.همچنین در بخش‌هایی که امکان تأمین آب از روش‌های دیگر مثل پساب وجود دارد، باید این مهم عملیاتی شود تا بخشی از منابع برای مردم آزاد شود.

وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد در جلسه سازگاری با کم آبی استان با حضور و همفکری مسؤولان و نمایندگان کشاورزان تصمیمات خوبی گرفته شود.

وزیر نیرو در ادامه برنامه‌های خود در اصفهان، در جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی حضور پیدا کرد؛ در این نشست نمایندگان کشاورزان مطالبات خود از دولت را بیان کردند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ح/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

3 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

3 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

3 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

3 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

3 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

3 ساعت ago