ایلام

بازرسی: لزوم احیا کارخانه شیر ایلام/ رسانه‌ها فریاد این واحد تولیدی را شنیدند

مهدی اصلانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: حمایت از تولید و فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و تعطیل شده در استان بر اساس سیاست‌های کلی قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور هدف اصلی ما است.

وی افزود: اگر دستگاه‌هایی که وظیفه‌ای در قبال واحدهای تولیدی داشته‌اند و به وظیفه خود عمل نکرده‌اند، شناسایی شده و بر اساس بخش نامه ترک فعل، برخوردهای لازم نیز با این دستگاه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت: مشکلات واحدهای تولیدی باید در قالب کارگروه‌های تخصصی بررسی شوند و باید پرسید که این واحدها و از جمله واحد کارخانه شیر که سرمایه گذاری میلیاردی کرده است چرا حاضر است واحدش، تعطیل شود و سرمایه‌اش در اینجا بخوابد و ضرر بدهد.

اصلانی یادآور شد: به جای اینکه به دنبال این باشیم که واحدهای جدید از استان‌های دیگر تازه بیایند و کار جدیدی را شروع کنند، باید واحدهایی که در استان موجود هستند را فعال کنیم، اگر این واحدهای فعال از استان بروند ذهنیت فرار سرمایه گذار از استان ایجاد می‌شود و تاثیرات منفی بسیاری برای جذب سرمایه گذار در  آینده خواهد داشت.

مدیرکل بازرسی استان ایلام تصریح کرد: برخی واحدهای تولیدی، مدیریت لازم را برای انجام کار ندارند و البته باید کمک و مشاره لازم به این  واحدها از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود تا این سرمایه‌ها فعال شود و در مسیر تولید قرار گیرد و مشکلات آنها حل کرد.

وی بیان کرد: بر اساس توضیحات نماینده این شرکت، این واحد درصدد است که خط تولید پنیر پیتزا و لاکتیکی و خط تولید آب میوه را راه اندازی کند که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز، تسهیلات لازم را با توجه مصوبات شورای توسعه امنیت پایدار غرب و شرق کشور که ابلاغ شده است و شرایط خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است، از این ظرفیت و تسهیلات تبصره ۱۸ حمایت‌های لازم را داشته باشند و همچنین با نگاه به طرح تامین شیر و بخش شیر صنعتی در استان، در واقع کارخانه به سمت قابلیت‌های استان هدایت شود و در مسیر زنجیره تولید استان قرار گیرد.

اصلانی بیان کرد: رسانه‌های استان ورود خوبی به مشکل تعطیلی این واحد تولیدی در استان داشتند و پیگیر مطالبات مردم در حوزه تولید و حمایت از تولید بوده و در این زمینه دغدعه دارند، مدیران هم همراهی می‌کنند و این نگاه در استان وجود دارد و پیگیری‌هایی که حوزه دادستانی و دادگستری استان دارند امید است که این موضوع در جلسه در کارگروه رفع موانع تولید استان مطرح و مشکلات این واحد تولیدی مرتفع شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا