Categories: کرمان

بازگشایی ۳۷۰ پرونده حمایت قضائی از بنگاه‌های تولیدی در کرمان

به گزارش برگزیده های ایران از بم، یدالله موحد در دومین گردهمایی فعالان اقتصادی و مسئولان قضایی استان کرمان که شامگاه چهارشنبه در بم برگزار شد، اظهار داشت: در این گردهمایی سعی داریم با ظرفیت و در بستر قوانین حاکم بر روابط اقتصادی پولی و بانکی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را بررسی و رفع کنیم.

وی افزود: ۳۷۰ پرونده حمایت قضایی از بنگاه‌های تولیدی طی دو سال باز کردیم و در قالب این پرونده‌ها به نتایج خوبی رسیدیم که این نتایج حاصل تلاش همه مسئولان بوده است.

 رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: همه مدیران علیرغم کمبودهای موجود مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را رفع کرده و می‌کنند.

موحد با اشاره به برگزاری اولین گردهمایی در شهرستان زرند گفت: بم یکی از قطب‌های اقتصادی مهم استان کرمان است و خودروسازی قلب تپنده اقتصاد منطقه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه‌های گردشگری و تولید محصولات باغی و قرار داشتن در مسیر ترانزیت شهرستان بم جایگاه مناسبی در اقتصاد استان دارد‌ که بر اساس این معیارها باید برنامه‌ریزی و موانع برطرف شود.

 این مقام مسئول قضایی تصریح کرد: سازمان بازرسی استان، اداره کل اطلاعات و سایر بخش‌های نظارتی باید در کنار سیستم اداری و بانکی استان پیشنهادات و مشکلات مدیران تولیدی را بشنوند و تلاش کنند تا این مشکلات رفع شود.

 وی ابراز داشت: مدیران اجرایی همواره در تفسیر قوانین با ابهام مواجه می‌شوند که ما به عنوان نماینده دستگاه قضا وظیفه داریم در کنار آنها باشیم.

موحد بیان داشت: شرایط کشور شرایط خاصی است و مدیران اقتصادی افسران جبهه جنگ اقتصادی هستند و نیاز به پشتیبانی و حمایت دارند و باید کمک کنیم تا موانع رفع شود.

رئیس کل دادگستری کرمان یادآور شد: ما زمانی که یک مدیر اجرایی برای بنگاه‌های اقتصادی مانع ایجاد می‌کند، افسوس می‌خوریم البته بلافاصله به موضوع ورود کرده و درصدد رفع آن مشکل بر می‌آییم.

 رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: این ستاد در سطح ملی، استانی و بعضاً شهرستانی فعال است و در این جلسه مدیران تولیدی شرق استان می‌توانند مشکلات خود را مطرح کنند تا تصمیمات لازم توسط مسئولین گرفته شود.

 وی افزود: یکی از مواردی که در این جلسه باید بررسی و رفع شود بحث اراضی شهرک امام خمینی (ره) بم است که منابع طبیعی بر اساس کمیسیون ماده ۳۲ در سال ۷۰ زمین‌هایی را در اختیار مسکن و شهرسازی و شهرداری قرارداده و شهرداری هم اقدام به فروش اراضی و صدور پروانه کرده و مردم هم منازل خود را ساخته‌اند.

موحد عنوان کرد: واگذاری مسکن و شهرسازی به شهرداری مشکل خاصی ندارد و می‌طلبد فرماندار و رئیس دادگستری پیگیری کنند تا مشکل مردم رفع شوند و سند مالکیت ساده شود.

وی تاکید کرد: کمیته مشترکی با حضور شهرداری، نماینده راه و شهرسازی، نماینده ثبت اسناد، نماینده فرماندار و نماینده دادگستری تشکیل تا به به صورت تخصصی مشکل بررسی و رفع شود.

به گزارش فارس در این جلسه در خصوص مشکلات مالی و تسهیلات کارخانجات خودروسازی، مشکلات گلخانه‌داران و همچنین مباحث و مسائل سردخانه‌داران شهرستان بحث و گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


admin

Recent Posts

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا؛ این استان‌ها بارانی می‌شوند

طی فردا و پس فردا زنجان با کمینه ۶ و ۸ درجه سانتیگراد و اهواز…

13 ساعت ago

نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس

محمودزاده گفت: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می…

13 ساعت ago

جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر

پیکر بی‌جان حادثه دیده پس از ساعت‌ها تلاش نجاتگران پیدا و عملیات در ساعت سه…

13 ساعت ago

وضعیت هوای پایتخت امروز چطور است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر…

13 ساعت ago

سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار

مردی که همکارخود را به قتل رسانده است، در بازجویی‌های پلیسی جزییات جنایت را فاش…

13 ساعت ago

تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان

‌مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در استان لرستان خبر…

13 ساعت ago