Categories: مرکزی

برخورد پیشگیرانه و قاطع با حقوق‌های نجومی شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با تبریک ۵ آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به دستور امام خمینی (ره) اظهار کرد: نام بسیج یادآور خاطره عزیزترین نهاد و بزرگترین مردان تاریخی ما بوده و نهادی است که به تعبیر امام راحل تشکیل آن یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند متعال بود. 

وی افزود: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد و مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان رشادت و شهادت سر داده‌اند.

خطیب نماز جمعه ساوه راه نجات کشور را بازگشت به حاکمیت و تفکر بسیجی دانست و عنوان کرد: راه نجات کشور عدم وابستگی به غرب و شرق، اقتصاد مقاومتی، روی آوردن به ادب الهی و انسانی و تسلیم آموزه‌های دینی است لذا تفکر بسیجی یعنی تسلیم قرآن و عترت و ولایت بودن و زیر بار ذلت نرفتن است.

رحیمی با تأکید بر اینکه تفکر بسیج گستره و کارکرد فراوانی دارد ادامه دارد: تفکر بسیجی یعنی ایثار و شهادت و رشادت، یعنی آبادی زمین و زمینه، یعنی غیرت، عزت، نهضت محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی، یعنی ایستادگی در برابر نفوذ دشمن و صدها تفسیر دیگری که از کارکردهای مهم بسیج و بسیجی در جامعه امروز است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به انتشار فیش‌های نجومی طی روزهای اخیر و مطالبه رهبر انقلاب طی سال‌های قبل در خصوص برخورد با آن گفت: گذشتگان اعتقادی به برخورد با این ناهنجاری بزرگ نداشتند اما اکنون که قوای سه گانه، با همفکری و هم‌آوایی منادی مقابله با فساد هستند باید گام مهم و اولی را در مقابله با این زیاده‌خواهی‌های زشت بردارند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: پدیده حقوق‌های نجومی به عنوان یکی از مظاهر فسادزا و اعتمادزدا و اشرافی‌گری مسئولان باید زشت و قبیح شمرده شود؛ این توقع و انتظار مهم عموم مردم از دولت انقلابی و مجلس انقلابی و قوه قضائیه انقلابی است.

رحیمی با تأکید بر اینکه باید با این قضیه برخورد پیشگیرانه شود اضافه کرد: در این بخش مجلس و دولت با قانون‌گذاری درست و اصلاح نظام اداری و ساختارهای معیوب، نقش اصلی دارند اما در برخورد با حقوق‌های نجومی هر سه قوه باید ورود مشخص و تقسیم‌بندی‌شده و قاطع داشته باشند.

انتهای پیام/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

35 دقیقه ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

35 دقیقه ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

36 دقیقه ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

36 دقیقه ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

37 دقیقه ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

37 دقیقه ago