Categories: اخبار ورزشی

برنامه ۶ ساله فدراسیون جهانی والیبال برای رده‌های سنی مختلف

برنامه ۶ ساله فدراسیون جهانی والیبال برای رده‌های سنی مختلف

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برنامه‌ریزی مسابقات قهرمانی جهان و قاره‌های مختلف در رده‌های سنی مختلف دختر و پسر از ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹ (۶ سال) را اعلام کرد.

رکوردی تاریخی در لیگ ملت‌های والیبال

بر اساس برنامه‌ریزی، مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۰ سال قاره‌ها در دو سال متوالی ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ برگزار می‌شود و دوره‌های بعدی قهرمانی جوانان دختر و پسر قاره‌ها و مناطق مختلف در سال های ۲۰۲۷ و ۲۰۲۹ خواهد بود.

در رده سنی جوانان دختر و پسر زیر ۲۱ سال، مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۲۵ برگزار می‌شود و در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ برگزار خواهد شد. بدین ترتیب در سال ۲۰۲۵ هم مسابقات قهرمانی قاره‌ها و هم جوانان جهان برگزار می‌شود که تیم ملی جوانان ایران به دلیل قهرمانی در سال ۲۰۲۳ به عنوان مدافع قهرمانی از هم اکنون سهمیه این مسابقات را به دست آورده است.

مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر ۲۱ سال جهان در سال ۲۰۲۵ با حضور ۲۴ تیم برگزار می‌شود که علاوه بر تیم ایران به عنوان مدافع قهرمانی و میزبان که هنوز مشخص نشده است، ۲۲ تیم شامل چهار تیم از آسیا، سه تیم از آفریقا، ۶ تیم از اروپا، سه تیم از آمریکای جنوبی و چهار تیم از آمریکا شمالی، مرکزی و دریای کارائیب و دو سهمیه نیز از بین تیم‌هایی که بالاترین رنکینگ جهانی را دارند، شرکت خواهند کرد.

در رده سنی زیر ۱۸ سال، مسابقات قهرمانی قاره‌ها و مناطق در سال‌های ۲۰۲۴، ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ برگزار می‌شود و مسابقات قهرمانی جهان زیر ۱۹ سال نیز در سال‌های ۲۰۲۵، ۲۰۲۷ و ۲۰۲۹ برگزار خواهد شد. تیم‌های ملی والیبال نوجوانان دختر و پسر ایران نیز خود را برای حضور شایسته در مسابقات سال ۲۰۲۴ آماده می‌کنند.

رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر ۱۸ سال ۲۰۲۴ پسر آسیا از ۷ تا ۱۴ مرداد در بحرین برگزار خواهد شد و تیم ایران در گروه C مرحله مقدماتی با چین، تیم دوم غرب آسیا و فیلیپین هم‌گروه است. همچنین مسابقات دختران این رده سنی آسیا از تاریخ ۲۷ خرداد تا سوم تیرماه ۱۴۰۳ با حضور ۱۳ تیم در ناخون پاتوم کشور تایلند برگزار می‌شود و تیم ملی نوجوانان دختر ایران در گروه دوم مرحله مقدماتی با تیم‌های ژاپن و فیلیپین همگروه است.

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال جهان امسال به میزبانی بلغارستان برای پسران از سوم تا دهم شهریوربا حضور ۱۶ تیم و کشو پرو برای دختران برگزار می‌شود و مسابقات جهانی این رده سنی نیز در سال ‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ برگزار خواهد شد.

سال گذشته قهرمانی زیر ۱۶ سال قاره‌ها و مناطق مختلف جهان برگزار شد که تیم ملی ایران با هدایت آرش صادقیانی به مقام قهرمانی آسیا در گروه پسران دست یافت و سهمیه جهانی گرفت.

دوره‌های دوم تا چهارم این رده سنی در قاره‌ها و مناطق مختلف جهان برای دو گروه پسران و دختران در سال های ۲۰۲۵، ۲۰۲۷ و ۲۰۲۹ برگزار خواهد شد.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

1 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

1 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

1 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

1 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

1 هفته ago