Categories: مازندران

برپایی دورهمی شاعران سوادکوهی دهه هفتاد تاکنون

به گزارش برگزیده های ایران از سوادکوه مبین اکبرنژاد صبح امروز در جلسه انجمن  شعر این شهرستان اشاره به اینکه انجمن شعر و ادب سوادکوه در سال ۱۳۷۲در کتابخانه عمومی شهر زیراب آغاز به کار کرد، اظهار کرد: آن زمان انجمن شعر داشتیم ولی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان نداشتیم و در سال ۱۳۷۸ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه، تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ همایش «بوم‌سرود» را به مدت سه روز با هدف بررسی تخصصی شعر مازندرانی برگزار کردیم.

وی، گفت: از سال ۱۳۷۹ عضو انجمن شعر و ادب شهرستان سوادکوه شدم و از ۶ سال پیش، دبیر انجمن شعر و ادب سوادکوه هستم که برای آن هیأت مدیره تشکیل دادیم که استادذبیح‌الله ذبیحی، دکترامیر‌حسین بهمنی، سرهنگ حسین اصغری، مهندس رحمت رضایی و زنده‌یاد سمیرا اسلامی اعضای هیأت مؤسس انجمن شعر و ادب سوادکوه بودند و انجمن«شعر و ادب سوادکوه» ثبت کشوری شد و جلسات منظم دارد.

وی با بیان اینکه در هفته‌های آینده دورهمی شاعران دهه هفتاد تاکنون سوادکوه را با چاپ کتابی از اشعار آنان در دستور کار داریم، خاطر نشان کرد: فخرالدین احمدی صاحب ۱۷ جلد کتاب، رحمت رضایی دارای دو جلد کتاب، کیوان ملکی با سه جلد کتاب، فریده یوسفی و مریم رزاقی صاحب چند جلد کتاب، مهران نوری، ذبیح‌الله ذبیحی، حسین اصغری، امید محمودی، قاسم بخشیان، مریم خادمی، مژگان امیرپور، مهیار بهمنی، مجید قبادیان، مرتضی محمودی هم کتاب دارند و یا کتاب‌شان در نوبت چاپ است که افتخار انجمن شعر و ادب سوادکوه هستند.

اکبرنژاد با بیان اینکه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه که در حال همکاری با آنان هستیم، انتظار حمایت مالی برای برگزاری جلسات و برنامه‌ها را داریم، گفت: در جلسات کشوری با حضور رؤسای انجمن‌های شعر و ادب که جلسه آخر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شد، شرکت داشتیم.

وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره نوج‌ هر سال در یکی از شهرهای سوادکوه برگزار می‌شود و در دو سال اخیر آثار جمع‌آوری شد و بدون دور‌همی شاعران، هدایا برای‌شان ارسال شد و قرار است چاپ بولتن دوره‌ای با درج آثار شاعران سوادکوه برنامه‌ریزی شود.

اکبرنژاد، خاطر نشان کرد: انجمن شعر سوادکوه روزهای چهارشنبه در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه یک هفته در میان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج


admin

Recent Posts

جام زرین حسنلو با قدمت ۳ هزار ساله به نمایش درآمد

به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی جام زرین حسنلو نقده با حضور مسئولان در موزه باستان‌شناسی ارومیه…

10 دقیقه ago

مخابرات سومین شرکت توسعه اینترنت فیبرنوری در آذربایجان‌غربی / روستاها، ۴G می‌شوند

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به دریافت مجوز ارائه خدمات اینترنت فیبرنوری در استان…

10 دقیقه ago

غافلگیری شب امتحانی برای دانش‌آموزان پایه هفتم تا نهم

با نزدیک شدن به خرداد و شروع امتحانات ترم دوم مدارس، فیلیمومدرسه ویدیوهای ویژه مرور…

41 دقیقه ago

جزییات اختتامیه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی/ یک بزرگداشت و معرفی برگزیدگان

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی یکشنبه سی‌ام اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

41 دقیقه ago

ناشران نقره داغ شده‌اند؛ به نمایشگاه کتاب تهمت نزنید!

ناشران در بخش حضوری نمایشگاه اجاره‌بهای غرفه می‌پردازند و در بخش مجازی ۳% از خالص…

42 دقیقه ago

ماجرای بمب‌گذاری در جشنواره کن چیست؟

ورودی کاخ جشنواره کن به دلیل ترس از بمب گذاری در پی آنچه کارکنان جشنواره…

43 دقیقه ago