به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در این خصوص اظهارکرد: طبق سند تحول قضایی استفاده از فناوری و سیستمهای نوین در ارایه خدمات قضایی گام مهمی در هوشمند سازی قوه قضاییه است که رضایت مندی مردم را در پی دارد.
وی با بیان اینکه در ۹ماهه سال جاری ۵ هزار و ۱۰ دادرسی به صورت الکترونیکی انجام شده است، گفت: دادرسی الکترونیک در راستای تسریع و تسهیل در خدمت رسانی بهتر به مردم، تکریم مراجعان، رعایت حقوق شهروندی زندانیان و کاهش هزینهها راه اندازی شده است.
شعبانی با اعلام اینکه ۹۴ و نیم درصد ابلاغیهها نیز در این مدت به صورت الکترونیک انجام شده است، افزود: از مجموع یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۹۲۸ ابلاغیه صادره در محاکم و شوراهای حل اختلاف در ۹ ماهه گذشته یک میلیون و ۴۲۴ هزار مورد آن به صورت الکترونیک صورت گرفته است.
رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: ارایه خدمات الکترونیک قضایی موجب حفظ حیثیت افراد، جلوگیری از مراجعه غیرضروری به مراجع قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان می شود.
۴۶