Categories: سلامت

برگزاری دوره‌های آموزشی اعتباربخشی بیمارستان‌های کشور

به گزارش روز پنجشنبه برگزیده های ایران از وبدا، حبیب ملک‌پور در تشریح این خبر افزود: با توجه به اهمیت استقرار نظام اعتباربخشی و در راستای نهادینه سازی و اجرای استاندارد های آن در سطح بیمارستان های کشور، مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با همکاری گروه آموزش و توانمندسازی اداره کل منابع انسانی وزارت بهداشت، دوره های آموزشی به صورت غیر حضوری برگزار می کند.

وی هدف از برگزاری این دوره ها را تسلط به استاندارد ها و سنجه های اعتباربخشی و ایجاد مهارت های ارتباطی و تفکر سیستمی در خصوص نحوه ارزیابی بیمارستان ها اعلام کرد و گفت: سال ۸۸ و از زمان پایلوت اعتباربخشی در بیمارستان ها آموزش ها به ارزیابان و مسئولان این حوزه انجام شده و تا پیش از پاندمی کووید ۱۹ به صورت مستمر ادامه یافته است.

رییس  مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر به خاطر شرایط همه گیری کرونا امکان آموزش حضوری وجود ندارد و بنابراین تصمیمی اتخاذ شد تا با همکاری معاون اجرایی و رییس اداره اعتبار بخشی و کارشناسان اعتبار بخشی معاونت درمان و گروه آموزش و توانمندسازی اداره کل منابع انسانی وزارت بهداشت، برگزاری دوره های آموزشی مجازی به صورت آفلاین این آموزش ها استمرار یابد.

به گفته ملک پور گروه هدف این دوره های آموزشی حدود ۳ تا ۴ هزار شرکت کننده متشکل از ارزیابان اعتباربخشی، روسا و کارشناسان ادارات اعتباربخشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، روسا و مدیران پرستاری و بهبود کیفیت بیمارستان ها و دیگر کارشناسان ستادی در وزارت بهداشت و سایر فراگیرانی که در این خصوص نقش دارند، هستند.

وی افزود: هم اکنون از تاریخ ۱۰  تا ۳۰ آبان ماه  دوره آموزشی “مهارت های خودارزیابی اعتباربخشی بیمارستان های کشور” به صورت غیرحضوری در سامانه آموزش و توانمندسازی وزارت بهداشت و درمان، در حال برگزاری و در دسترس گروه هدف قرار دارد.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی “اصول و مبانی تعیین سنجه های غیرقابل ارزیابی اعتباربخشی” (NA) نیز در حال انجام است، اعلام کرد: دوره های آموزشی آتی نیز در سال جاری متعاقبا از سوی این مرکز به معاونت های محترم سراسر کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه اعتباربخشی بیمارستان ها نقش به سزایی در ارتقاء کیفیت، ایمنی و اثربخشی خدمات ارائه شده دارد، نسبت به تحقق این امر با برگزاری دوره های آموزشی مفید ابراز امیدواری کرد.

۱۳۵۲

admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

2 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

2 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

2 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

2 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

2 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

2 ساعت ago