Categories: کرمان

برگزاری رویداد ملی «بازی قلعه‌قوس» در زادگاه حاج‌قاسم/بازی بومی محلی محبوب سردار دل‌ها

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، محمدتقی امیری‌خراسانی صبح امروز در شورای راهبردی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در کرمان اظهار داشت: کشور را در فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی به شش منطقه تقسیم کرده‌ایم و توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری را دنبال می‌کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با اشاره به اینکه عشایر و روستاییان ما مظلوم‌ترین افراد هستند و همواره پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، ابراز داشت: این در شرایطی‌ست که عشایر و روستاییان ما در زمان توزیع اعتبارات همیشه در انتهای صف هستند.

وی ادامه داد: شاهد این هستیم بسیاری از قهرمانان ملی و بین‌المللی ما روستازاده و عشایرزاده هستند و اگر برنامه‌ریزی خوبی برای کشف استعدادهای روستایی و عشایری انجام دهیم، اتفاقات خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.

امیری‌خراسانی یادآور شد: ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی عقبه فرهنگی و مذهبی دارند و رهبری همواره بر احیای این بازی‌ها تاکید می‌کنند.

وی از ثبت ملی بازی قلعه‌قوس به عنوان بازی مورد علاقه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: طی هفته آینده از ثبت بازی قلعه‌قوس و کلیپ آموزشی این بازی با زیرنویس انگلیسی و عربی رونمایی می‌شود و در دهه مبارک فجر نیز رویداد ملی بازی قلعه‌قوس در روستای قنات‌ملک به عنوان زادگاه سردار سلیمانی برگزار می‌شود.

لزوم تدوین اطلس ورزش‌های روستایی

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان هم در سخنانی اظهار داشت: برنامه‌های فدراسیون ورزش روستایی و بومی و محلی می‌تواند به ارتقای شادی و نشاط در کشور به ویژه در جامعه روستایی کمک کند.

میثم پاریزی ابراز کرد: استان کرمان بیش از ۱۱ هزار روستا و ۲ هزار و ۵۰۰ روستای دارای شورا و دهیاری دارد که نیازمند توسعه زیرساخت‌هاست و طی دو سال گذشته ۲۰۸ هزار متر به سرانه ورزشی استان افزوده شده که بخش زیادی از آن در سطح روستاهاست.

وی تدوین اطلس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی متناسب با نیازهای کشور را لازم دانست و تصریح کرد: احیای بازی‌های بومی محلی امری ضروری‌ست و بازی قلعه‌قوس شهرستان رابر استان کرمان به ثبت ملی رسید.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ق/ر


admin

Recent Posts

استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذاران ۱۰۳ کشور از ایران‌اکسپو۲۰۲۴

حضور ۲۳۰۰ تاجر و سرمایه‌گذار خارجی از ۱۰۳ کشور دنیا در رأس هیئت‌های عالی‌رتبه تجاری…

25 ثانیه ago

اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها در حال…

48 ثانیه ago

استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن

در حالی با احتساب پروژه‌های مشارکتی حدود ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پرند در…

1 دقیقه ago

مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران

فدراسیون فوتبال قصد دارد مذاکراتی با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتسال…

2 دقیقه ago

تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تأیید سلامت خدمه کشتی MCS

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری توقیف‌شده MCS…

2 دقیقه ago

گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان سعودی و اسرائیل در طول جنگ غزه…

3 دقیقه ago