سیاسی

برگزاری رویداد « نبرد تمدن‌ها» به مناسبت ۱۳ آبان توسط جامعه‌ اسلامی دانشجویان

امیرحسین رحمتی مسئول سیاسی جامعه‌ اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی برگزیده های ایران، گفت: سیزده آبان که در مبارزه و قیام دانشجویان متعهد و بیدار، بر ضد رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد، نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

وی افزود: دانشجویان بیدار آن زمان، با عمل خود ثابت کردند در راه حق از جان خویش هم خواهند گذشت. آمریکایی که نماد و حقیقت استکبار بود، در سیزدهم آبان سال ۵۸ ، توسط دانشجویان و ملت فهمیده و بصیر ایران اسلامی از سفارت خود که حقیقتا لانه جاسوسی بود، اخراج شد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: سیزده آبان مختص سال ۱۳۵۸ نبوده و نیست، بزرگداشت سیزده آبان بدان جهت است که نسل های مختلف با جنایات و خباثت های آشکار و نهان نظام سلطه آشنا شوند و روش های جدید نظام سلطه را همواره مورد تحلیل قرار دهند. اگر ما حوادثی همچون سیزده آبان را بزرگ می‌داریم، هدف فقط یاد آوری آن روز ها نیست بلکه این حادثه برای عبرت گرفتن است.

 رحمتی افزود: در سال ۱۳۵۸ وظیفه ما آن اقدام شجاعانه و بصیرانه بود و اکنون وظیفه نخبگان دغدغه مند و دلسوز انقلاب، ورود و خنثی سازی نقشه ها و اقدامات نظام سلطه در جهات مختلف فرهنگی-فکری-علمی و … است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در همین راستا تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از تاریخ ۱۲ تا ۲۰ آبان ماه رویداد تحلیلی بصیرتی تحت عنوان نبرد تمدن ها را برگزار کند. در این رویداد به بررسی  موضوعاتی مانند شناخت هویت و چیستی نظام سلطه، بررسی نظام سلطه در حوزه زنان و خانواده، نفوذ نظام سلطه در جمهوری اسلامی، نقش دانشجویان در مقابله با استکبار و… می پردازیم و از حضور اساتیدی چون دکتر حسن عباسی، دکتر فواد ایزادی، خانم دکتر روح افزا، دکتر منوچهر محمدی و… بهره مند خواهیم شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا