خراسان رضوی

بهره‌برداری از مجتمع پرنده‌فروشان مشهد تا انتهای سال ۱۴۰۰

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی اظهار کرد: بازار پرنده‌فروشان به‌دلیل نوع فعالیت خود، از آلایندگی محیطی و معضلات بهداشتی بسیار بالایی برخوردار است و بنابر نظر کارشناسان بهداشت و دامپزشکی، حضور این مشاغل در محل‌های پرتردد، بافت‌های مسکونی و در مجاورت فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، مخاطرات بسیار زیادی از جمله انتقال انواع بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوانات را به همراه دارد و در صورتی که برخی بیماری‌ها نظیر آنفولانزای مرغی در این واحدهای صنفی بروز کند، بخش زیادی از محیط پیرامونی این واحدها آلوده می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: لزوم حفظ سلامت شهروندان و رعایت اصول بهداشتی موجب شد تا در اواخر سال ۹۷، عملیات اجرایی اولین مجتمع ساماندهی پرنده‌فروشان مشهد واقع در خیابان توس ۹۷، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز شود که این پروژه تاکنون، پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: این مجتمع صنفی در فضایی به وسعت بیش از یک و نیم هکتار ایجاد شده و دارای بیش از ۷۰ غرفه عرضه و فروش پرندگان و غرفه‌های خدماتی مرتبط است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: همچنین واحدهای مختلفی نظیر کلینیک ویژه پرندگان، داروخانه، اتاق قرنطینه و ایزوله، عرضه انواع دان و خوراک پرندگان و فضای نمایشگاهی و آزمایشگاهی در این مجتمع پیش‌بینی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با سرمایه‌گذار این پروژه پیش‌بینی می‌شود، نخستین مجتمع ساماندهی صنفی پرنده‌فروشان مشهد تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا