بهره برداری از سه طرح صنعتی در منطقه آزاد ارس/ احداث بزرگراه جلفا – مرند تسریع می یابد

بهره برداری از سه طرح صنعتی در منطقه آزاد ارس/ احداث بزرگراه جلفا – مرند تسریع می یابد

به گزارش برگزیده از تبریز، حجت‌الله عبدالملکی در سفر به شهرستان جلفا ضمن بازدید از طرح های زیربنایی، در آیین بهره بردرای از سه طرح صنعتی در این شرکت کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد در بدو ورود خود به جلفا، از پروژه احداث باند دوم جاده جلفا – مرند بازدید کرد.

در این بازدید با اشاره به بهره‌برداری از ۶ کیلومتر این جاده در سالجاری با هزینه‌کرد سازمان منطقه آزاد ارس، گزارشی از رفع معارضات و پیشبرد فاز آخر پروژه با تامین مالی لازم ارائه شد.‌

بر اساس توافقات فی‌مابین سازمان منطقه آزاد ارس و وزارت راه و شهرسازی احداث ۳۴ کیلومتر از باند دوم جاده جلفا-مرند از خروجی منطقه تا محدوده هرزندات برعهده سازمان است که تا به امروز ۲۸ کیلومتر آن اتمام و زیربار ترافیک رفته و تنها ۶ کیلومتر آن باقیمانده است که عملیات اتمام احداث ۶ کیلومتر باقیمانده با جدیت و سرعت بالا درحال انجام است.

بهره برداری از دستگاه پست سیار و خط ۱۳۲ کیلووات به ارزش ۱۲۰۰میلیارد ریال

خط ۱۳۲ کیلوولت دو مداره و دستگاه پست سیار سایت صنایع سنگین با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

طول خط ۱۳۲ کیلوولت ۸ کیلومتر بوده و ۳۶ اصله دکل دارد و برای انجام آن ۷۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ارس هزینه شده است.

دستگاه پست سیار ۱۳۲/۲۰ کیلوولت به قدرت ۳۰ مگاولت آمپر نیز با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری رسیده که وظیفه انتقال برق از پست ۴۰۰ کیلوولت گلفرج به سایت صنایع سنگین را برعهده دارد.

با بهره‌برداری از این ۲ پروژه مکمل یکدیگر به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد ریال، برق مورد نیاز بسیاری از واحدهای صنعتی تامین می‌شود و گام بزرگی در تقویت زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه تولید و صادرات ارس است.

یک واحد صادرات محور در منطقه آزاد ارس به بهره برداری رسید

واحد تولیدی صنایع غذایی برادران نظری ارس با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد، مدیرعامل سازمان و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

این واحد با سرمایه‌گذاری ۱۸۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و با اشتغالزایی مستقیم برای ۵۵ نفر و ظرفیت تولید سالانه ۱۱ هزار تن انواع کیک و شیرینی آردی در منطقه آزاد ارس احداث شده است.

واحد تولیدی برادران نظری ارس در کمتر از یکسال با حمایت سازمان منطقه آزاد ارس راه‌اندازی شده و از جمله واحدهای صادرات‌محور است که تولیدات خود را به کشورهای عراق، روسیه، امارات، سوریه، قزاقستان و … صادر خواهد کرد.

بهره برداری از واحد صادراتی بسته بندی خشکبار با سرمایه گذاری ۱۰هزار میلیاردی

شرکت شینا تیرداد ارس با حضور حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، مجید کیانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین افتتاح شد.

شرکت شینا تیرداد ارس در حوزه بسته‌بندی خشکبار با سرمایه‌گذاری ۱۰۹۱۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مربع احداث و با اشتغالزایی مستقیم برای ۱۲ نفر و ظرفیت سالانه ۷۰۰۰ تن آغاز به فعالیت کرد.

این واحد تولیدی جزو شرکت‌های صادرات‌محور ارس بوده و در بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد از پروژه های عمرانی ارس مطرح شد؛

برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

جام زرین حسنلو با قدمت ۳ هزار ساله به نمایش درآمد

به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی جام زرین حسنلو نقده با حضور مسئولان در موزه باستان‌شناسی ارومیه…

2 ساعت ago

مخابرات سومین شرکت توسعه اینترنت فیبرنوری در آذربایجان‌غربی / روستاها، ۴G می‌شوند

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به دریافت مجوز ارائه خدمات اینترنت فیبرنوری در استان…

2 ساعت ago

غافلگیری شب امتحانی برای دانش‌آموزان پایه هفتم تا نهم

با نزدیک شدن به خرداد و شروع امتحانات ترم دوم مدارس، فیلیمومدرسه ویدیوهای ویژه مرور…

2 ساعت ago

جزییات اختتامیه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی/ یک بزرگداشت و معرفی برگزیدگان

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی یکشنبه سی‌ام اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

2 ساعت ago

ناشران نقره داغ شده‌اند؛ به نمایشگاه کتاب تهمت نزنید!

ناشران در بخش حضوری نمایشگاه اجاره‌بهای غرفه می‌پردازند و در بخش مجازی ۳% از خالص…

2 ساعت ago

ماجرای بمب‌گذاری در جشنواره کن چیست؟

ورودی کاخ جشنواره کن به دلیل ترس از بمب گذاری در پی آنچه کارکنان جشنواره…

2 ساعت ago