اخبار روز

بیشترین کلاس درس تخریبی در ۹ منطقه تهران

بیشترین کلاس درس تخریبی در ۹ منطقه تهران

– اخبار اجتماعی –

عباس زارع؛ مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران درباره کمبود مدرسه در استان تهران به‌ویژه منطقه ۲۲ اظهار کرد: به ساخت حداقل ۱۳۰ مدرسه ۱۵کلاسه برای حل مشکل کمبود مدرسه در منطقه ۲۲ شهر تهران نیاز داریم.

وی افزود: بیشترین مشکل برای ساخت مدارس جدید در شهر تهران، کمبود زمین است و مقرر شد ۷ زمین را برای ساخت در اختیار ما قرار دهند.

انبوه‌سازان مدرسه نسازند پایان کار نمی‌گیرند

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهران ادامه داد: انبوه‌سازان موظفند به‌ازای ساخت هر ۲۰۰ واحد مسکونی، ۱۰ کلاس درس تحویل دهند و اگر این کار انجام نشود بدون تأیید سازمان نوسازی مدارس، نمی‌توانند از شهرداری پایان کار دریافت کنند.

زارع بیان کرد: آموزش و پرورش سال گذشته برای حل مشکل کمبود مدرسه در منطقه ۲۲ تهران، سه مدرسه را از سپاه دریافت کرد و اکنون تاحدودی مشکل رفع شده است.

۱۳درصد کلاس‌های درس تخریبی

وی با اعلام اینکه “در سال ۱۴۰۲، ۱۱۱ مدرسه در قالب ۱۲۷۳ کلاس درس را در استان تهران به دانش‌آموزان تحویل دادیم.”، متذکر شد: ۵۶۲۹ مدرسه دولتی و ۵۹ هزار و ۴۸۲ کلاس درس در استان تهران داریم که ۱۳.۸ درصد کلاس‌های موجود نیازمند تخریب و بازسازی است.

اتفاق مهم در حذف مدارس فرسوده و ساخت مدارس جدید از سال ۱۴۰۴

زارع ادامه داد: بیشترین کلاس‌های درس تخریبی در شهر تهران و مناطق ۱۲، ۱۱، ۱۰، ۱۳، ۱۶، ۶، ۷، ۸ و ۹ قرار دارد همچنین سرانه فضای آموزشی در استان تهران ۴.۷۴ مترمربع است و در ۴ منطقه ۱۵، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ سرانه از این مقدار هم پایین‌تر است.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا