آذربایجان غربی

بیشتر شبکه آب ارومیه به نیم قرن پیش باز میگردد / خیرین به کمک شرکت آبفا آمده‌اند

بیشتر شبکه آب ارومیه به نیم قرن پیش باز میگردد / خیرین به کمک شرکت آبفا آمده‌اند

به گزارش خبرگزاری برگزیده از آذربایجان‌غربی، محمد اشرفی در نشست رسانه‌ای گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و ۸۷ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند و امروز از ۲۸۰۰ روستای استان، ۲۰۱۰ روستا تحت پوشش شرکت آبفا قراردارند.

وی بهره‌مندی از شبکه فاضلاب در استان را ۶۸ درصد در شهرها اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی ادامه داد: با کمک خیّرین شاهد توسعه و بهسازی شبکه آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای استان هستیم بطوریکه، ۲۳ خیّر در هشت شهرستان با ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه کرد این شرکت را همراهی و در ۸ شهرستان، آبرسانی به ۱۶۶ روستا انجام گرفته است.

اشرفی گفت: طول خط انتقال آب در استان نیز با ۳۱۵ کیلومتر افزایش از ۵۹۶۴ کیلومتر به ۶۲۱۷ کیلومتر رسیده ضمن اینکه در دولت سیزدهم، ۴۶ حلقه چاه در استان حفر شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش حجم تولید آب استان به میزان ۵۶ میلیون مترمکعب نیز گفت: آبرسانی به ۱۴۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۶ هزار و ۵۲۳ نفر با اعتبار ۱۹۲۹ میلیارد ریال طی ۳ سال اخیر انجام شده است.

وی از افزایش ۳۶۶ درصدی اعتبارات مصوب سال گذشته نسبت به ابتدای دولت خبرداد و گفت: مبلغ ۱۶۳۰ میلیارد ریال از محل تنش آبی اختصاص یافته است.

اشرفی در پاسخ به سوال خبرنگار برگزیده درخصوص تاثیر مصرف بالای آب کولرهای آبی علی‌رغم بحران آبی اظهار کرد: استفاده از سایبان و برخی تکنیک‌ها می‌تواند برای کاهش مصرف و افزایش راندمان کولرها کمک کند با این حال طرحی در وزارت نیرو درخصوص کولرها و بهسازی و کاهش مصرف سیستم های سرمایش در حال برنامه ریزی است.

وی همچنان تاکید کرد: یکی از مشکلات شبکه آبرسانی، قدیمی بودن آن و استفاده از جنس آزبست است که نیازمند اعتبار برای تغییر و اصلاح آن هستیم هرچند قرارگرفتن بخشی از شبکه در مسیرهای پرتردد و مهم از جمله خیابان امام ارومیه مشکلات زیادی را در پی داشته است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا