Categories: قزوین

تأثیرات دمای نامطلوب بر باتری ماشین و باتری‌های صنعتی

به گزارش سرویس آگهی و بازار خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، در گرمای تابستان کمی احساس سستی می کنید؟ احتمالاً باتری ماشین شما نیز همین احساس را دارد. در واقع، دمای شدید تابستان عملا می تواند آن را از بین ببرد. بیاموزید که گرما چگونه روی باتری ماشین شما تأثیر می گذارد و چگونه می توانید از یکی از مهم ترین قطعات ماشین خود حداکثر استفاده را ببرید.

گرمای تابستان چگونه باتری شما را خراب می کند: وقتی بیرون هوا گرم است، زندگی سخت‌تر به نظر می‌رسد. ناگهان بعد از یک پیاده روی کوتاه در اطراف بلوک به یک لیوان آب نیاز دارید! به نظر می رسد، باتری ماشین شما نیز ممکن است در تابستان “خشک” شود. دمای بالا می تواند مایعات حیاتی باتری شما را تبخیر کند و شارژ آن را ضعیف کند. علاوه بر این، دمای گرم می تواند روند خوردگی را تسریع کند. خوردگی به طور غیر قابل برگشتی به ساختار داخلی باتری آسیب می زند و زمانی که باتری شما “خشک شده است” بدتر می شود.

توجه داشته باشید که اکثر باتری های خودرو آب بندی هستند و نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند. با این حال، بسیاری از آنها یک پنجره یا نشانگر سطح آب دارند که به شما امکان می دهد ببینید سطح آب خوب است یا پایین.

به عنوان مثال باتری پریمویم از نوع سیلد اسید است و نیازی به نگهداری سخت ندارد.

پس از آن که زمستان فرا می رسد، لازم نیست خیلی سرد شود تا راه اندازی ماشین برای باتری ضعیف شده در گرما دشوار شود. سرما باتری ماشین را از بین می برد و باتری آسیب دیده از گرما خیلی سریعتر کار می کند.

بله گرما می تواند باتری ماشین را خالی کند. باتری  معیوب شایع ترین دلیل روشن نشدن ماشین است. اگر تا به حال به دلیل باتری خراب دچار خودرو خاموش شده اید، ممکن است تعجب کنید که چرا آب و هوا چنین تأثیری روی باتری دارد. هنگامی که بدانید چرا باتری های خودرو از بین می روند، می توانید برای تعویض باتری خودرو خود اقدام کنید.

برخلاف تصور رایج، دمای بالای تابستان نسبت به دمای پایین در فصل زمستان خطر بیشتری برای طول عمر باتری به همراه دارد. این به این دلیل است که در حالی که ظرفیت باتری در گرما بیشتر است، دمای بالا عمر کلی باتری را کوتاه می کند. در اینجا دلایل اصلی وجود دارد:

تبخیر:

در زیر کاپوت، باتری خودرو می تواند به دمای داخلی ۱۴۰ درجه یا بالاتر برسد. این باعث تبخیر مایع باتری می شود که به ساختار داخلی باتری آسیب می رساند.

شارژ بیش از حد :

گرمای زیاد همچنین می تواند باعث اختلال در عملکرد رگولاتور ولتاژ یا دیگر اجزای سیستم شارژ و شارژ بیش از حد سیستم شود. این منجر به مرگ آهسته اما اجتناب ناپذیر باتری ماشین شما می شود.

خوردگی: دمای زیاد باعث می شود صفحات سربی داخل باتری خورده و خراب شوند.

باتری‌های خودرو در هر زمانی ممکن است از بین بروند، اما دمای سرد باعث خرابی بیشتر در زمستان می‌شود. در مورد آن فکر کنید: دمای سرد زمستان به دنبال تابستان گرم است، زمانی که دمای بالای داخلی باتری خودرو را ضعیف می کند. هنگامی که در دمای سرد مورد آزمایش قرار می گیرد، ضرب و شتم آن در تابستان تاثیر خود را خواهد گذاشت.

کاهش نرخ شارژ: هنگامی که ماشین خود را رانندگی می کنید، باتری به طور خودکار شارژ می شود. با این حال، سرعت شارژ در دماهای پایین‌تر آهسته‌تر است، به این معنی که برای یک راه‌اندازی مجدد موفق، باید بیشتر رانندگی کنید تا باتری کاملاً شارژ شود.

افزایش بار: شما تمایل دارید که چراغ‌های جلو، بخاری، برف پاک‌کن‌های شیشه جلو، یخ‌زدایی و گرمکن صندلی‌ها را بیشتر در زمستان روشن کنید، که باعث افزایش بار باتری و تشدید مشکل کاهش نرخ شارژ می‌شود.

تمامی باتری ها، مانند باتری سوزوکی سپاهان باتری نیز تحت تاثیر گرما قرار می گیرد و شما باید در فصل گرما، توجه بیشتری به باتری خودرو خود داشته باشید.

بسیاری از رانندگان می‌دانند که هوای سرد می‌تواند باتری خودرو را تخلیه یا حتی از بین ببرد، اما اینجا در فینیکس، روشن کردن خودرو در طوفان برفی واقعاً نگران کننده نیست. با این حال، آیا ممکن است که هوای گرم مانند هوای سرد به باتری شما آسیب برساند؟ در اینجا، ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم از وسیله نقلیه خود در برابر انواع مسائل مربوط به آب و هوا محافظت کنید.

برای نگهداری صحیح از باتری های خودرویی و صنعتی صبا باتری، می توانید باتری ها را در دمای متعادل نگهداری کنید.

خنک کردن: هوای سرد می‌تواند بر فرآیندهای شیمیایی که در باتری برای تولید الکتریسیته اتفاق می‌افتد، تأثیر بگذارد و سرعت آن‌ها را کند یا به طور کامل متوقف کند. این فرآیند توانایی باتری را برای نگه داشتن شارژ کاهش می دهد و ممکن است آن را کاملا غیر قابل استفاده کند. با این حال، هوای گرم نیز می تواند روی باتری ماشین شما تأثیر بگذارد.

گرم کردن: برخی از مطالعات نشان می دهد که احتمال خرابی باتری خودرو در گرمای تابستان بیشتر از زمستان است. چرا این هست؟ گرمای شدید تابستان، یا اجزای الکتریکی که باعث تخلیه مداوم باتری می شوند، می توانند میزان سولفات ها را افزایش دهند. با شارژ نگه داشتن باتری و در مکانی خنک می توانید از وقوع این اتفاقات جلوگیری کنید.

آب و هوای گرم و سرد بیش از حد می تواند باتری های صنعتی را هم تحث تاثیر قرار دهد، اما می توانید با تهیه باتری های با کیفیت، مانند باتری یو پی اس صبا باتری، این تاثیرات منفی را کمتر کنید.

اگرچه در مورد دما در فونیکس با یک نقطه ضعف روبرو هستیم، اما چند مرحله وجود دارد که می توانید برای افزایش طول عمر باتری خود انجام دهید. یکی از اقدامات احتیاطی خوب این است که ماشین خود را به جای زیر نور مستقیم خورشید در سایه، در گاراژ یا گاراژ پارک کنید. انجام این کار کمک می کند تا دما را چند درجه پایین تر نگه دارید.

همچنین سعی کنید قسمت بالای باتری را تمیز نگه دارید. خاک به عنوان یک رسانا و خوردگی به عنوان یک عایق عمل می کند، که می تواند بر سیستم الکتریکی شما تأثیر بگذارد زیرا باتری شما به طور متناوب انرژی نشت می کند و برای انجام کار سخت تر کار می کند. همچنین، اگر باتری شما از نوعی است که باید به طور دوره‌ای با آب پر شود، مطمئن شوید که آن را خاموش نگه دارید. در نهایت، تعمیر و نگهداری منظم و نصب صحیح می تواند به شما کمک کند زمان زیادی به طول عمر باتری خود اضافه کند.

باتری واریان، دارای طول عمر سه سهاله است که شما می توانید با مراقبت از باتری در برابر گرما، بهترین عملکرد را از باتری خودرو خود شاهد باشید.

انتهای پیام/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

توضیحات سلاجقه درباره ادعای آلودگی روخانه ارس

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره میزان آلودگی رود ارس توضیحاتی ارائه داد.

10 ساعت ago

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

10 ساعت ago

آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی/ ۵۳۰۰ شکایت!

سخنگوی قوه قضاییه آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی را تشریح کرد.

10 ساعت ago

جزئیات پرونده مسمومیت‌ الکلی پزشکان در شیراز از زبان سخنگوی قوه قضاییه

سخنگوی قوه قضاییه جزئیات پرونده مسمومیت‌های اخیر در شیراز را تشریح کرد.

10 ساعت ago

ماجرای واردات روغن‌های آلوده؛ توزیع شدند یا در انبار هستند؟

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تا امروز روغن‌های غیراستاندارد ترخیص نشده است، روغن‌ها در انبار نگهداری…

10 ساعت ago

آخرین وضعیت پرونده‌ بابک زنجانی اعلام شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مجازات بابک زنجانی مطابق تبصره ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی…

10 ساعت ago