Categories: هرمزگان

تأکید قهرمانی بر ایفای بیشتر مسؤولیت‌های اجتماعی صنایع/ باید شرایط برای بهره‌مندی مردم هرمزگان از مزیت‌های صنایع بزرگ فراهم گردد

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، رئیس کل دادگستری هرمزگان با حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفت‌وگو کرد.

‌مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این دیدار ضمن تشکر از نقش محوری و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان از اقدامات دستگاه قضایی گفت: تلاش‌های محوری جنابعالی به عنوان یک چهره علمی و دانشگاهی در کنار دانش مذهبی و روحیه دینی شما بسیار ستودنی است.

وی همچنین تأکید کرد: با توجه به وجود صنایع و شرکت‌های بزرگ در هرمزگان باید شرایط لازم به منظور بهره مندی مردم استان از مزیت‌های این صنایع فراهم گردد و به همین منظور دستگاه قضایی، اقدامات متعددی را  در این خصوص اجرایی کرده است.

قهرمانی تصریح کرد: در این راستا باید به این نکته توجه داشته باشیم که اجرای عدالت وظیفه‌ای همگانی است و ما نیز در دستگاه قضایی استان همه راهکارهای لازم را برای تحقق عدالت و احقاق حقوق مردم مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار خواهیم داد تا خدمتگزار شایسته‌ای برای مردم باشیم.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه از برنامه ریزی دقیق به منظور ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو برای کاهش ورودی پرونده‌ها و افزایش کیفیت رسیدگی‌ها  نیز خبر داد و یادآور شد: با اجرای طرح صدور گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیک که از استان هرمزگان پایه گذاری و پس از آن در تمام کشور اجرایی شده است، در طی ۱۷ ماه گذشته بیش از ۲ میلیون گواهی صادر شده و نهایتاً قریب به ۴ میلیون تردد به دادگستری‌ها و مراجع قضایی کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: کاهش مراجعات موجب خواهد شد که دستگاه قضایی با آزادی عمل بیشتری به امور مهم‌تر و حساس‌تر رسیدگی کند که به همین منظور در پی آن هستیم تا طرح صدور گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیک را در خصوص پرونده‌های حصر وراثت و پرونده‌های جبران خسارت حوادث بیمه‌ای نیز اجرا کنیم تا با به کارگیری سیستم‌های هوشمند الکترونیکی، در وقت و هزینه مردم صرفه‌جویی شده و موجبات رفاه مردم عزیز را نیز فراهم آورد.

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این دیدار با تمجید از عملکرد و سابقه خوب قهرمانی گفت: مطمئن هستم با تجربه، درایت و نیروی فکری جنابعالی شرایط استان هرمزگان از قبل هم بهتر خواهد شد و در آینده شاهد پیشرفت بیشتر و دستاوردهای جدید دستگاه قضایی استان خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

4 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

4 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

4 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

4 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

4 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

4 ساعت ago