گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ از موتور EFP توربوشارژ پرده برداشت و اکنون قصد دارد تارا مجهز به موتور EFP توربوشارژ را در سال ۱۴۰۲ تولید و به بازار عرضه کند. همچنین به زودی شاهد تولید آزمایشی این خودرو خواهیم بود. علاوه بر این، ایران خودرو عرضه دنا پلاس توربو دوگانه سوز را نیز در دستور کار خود قرار داده است. در ادامه با مشخصات این دو خودرو آشنا خواهیم شد.
مشخصات تارا با موتور جدید EFP توربوشارژ
پیشرانه جدید EFP توربو دارای حجم ۱.۷ لیتری بوده و میتواند قدرتی برابر با ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتنمتر را به تولید برساند. این پیشرانه در بخشهایی چون سیستم خنککاری، توربوشارژ، منیفولد، منیفولد هوای ورودی، سرسیلندر، میل بادامک، پیستون، شاتون، یاتاقان و میل لنگ نسبت به قبل تغییر پیدا کرده و اکنون از سیستم زمانبندی هوشمند باز و بسته شدن سوپاپها بهره میبرد.
تارا در تیپ V۴ اتوماتیک از امکانات متعددی چون تریم چرم و پارچه صندلیها، ترمزهای دیسکی جلو و عقب با ABS، EBD و BA، سنسورهای اطلاع رسانی میزان فشارهای باد تایرها، دی لایت، تهویه دستی همراه با نمایشگر، مولتی مدیا همراه با دوربین دید عقب، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمهای، ۴ کیسه هوا، شیشه بالابرهای برقی هرچهار در، سامانه کنترل پایداری، سنسورهای نور و باران، سیستم کروز کنترل، تنظیم برقی صندلیهای ردیف اول همراه با گرمکن، آینه فتو کرومیک، سنسور پایی جهت باز کردن صندوق عقب و سانروف بهره میبرد.
مشخصات نسخه دنا پلاس توربو دوگانه سوز
دنا پلاس توربو دوگانه سوز به یک موتور TC۷ با حجم ۱۶۵۰ سیسی مجهز شده که میتواند قدرتی برابر با ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتنمتر را به تولید برساند. احتمالا این خودرو با گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد.
از امکانات احتمالی دنا پلاس توربو دوگانه سوز نیز میتوان به ترمزهای دیسکی هرچهار چرخ، ترمزهای ABS و EBD، دی لایت و پوزیشن لایت، تهویه مطبوع اتوماتیک، ۲ یا ۴ کیسه هوای ایمنی، سامانه ایموبلایزر، مولتی مدیا لمسی همراه با دوربین عقب، باز و بسته شدن آینههای بغل به صورت برقی همراه با گرمکن و چراغهای راهنما، سانروف، تنظیم برقی صندلیهای ردیف اول، رینگهای آلومینیومی، سنسورهای نور و باران اشاره کرد.
۲۲۷۲۲۷