تبدیل آذربایجان‌شرقی به هاب صادرات فناوری/ اکوسیستم فناوری راه‌اندازی شود

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی شامگاه امروز (جمعه) در بازدید از غرفه‌های نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱)، با صاحبان طرح‌ها و ایده‌های فناورانه و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان گفت‌وگو کرد.

عابدین خرّم در این بازدید در تعدادی از غرفه‌های این نمایشگاه که در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپا شده است، حضور یافت و با ایده‌های فناورانه مبتکران و شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌کننده آشنا شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران، نمایشگاه ربع رشیدی را یک رویداد علمی و فرصتی برای تبادل اطلاعات و دانش بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه فناوری دانست و گفت: این رویداد می‌تواند به عنوان برند استان آذربایجان شرقی، هاب صادرات فناوری در شمال غرب کشور باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید زیست‌بوم فناوری در استان راه‌اندازی و فعال شود، گفت: با حضور و فعالیت همه مجموعه‌های فعال در حوزه نوآوری و فناوری ازجمله شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های خطرپذیر، می‌توانیم این زیست‌بوم را فعال کنیم.

خرّم افزود: راه‌اندازی کارخانه نوآوری و سیاست‌گذاری در حوزه فناوری و تبدیل ایده به فناوری از دیگر اقداماتی است که در جهت تبدیل استان به هاب صادرات فناوری موثر خواهد بود.

نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱) در ۲۱ زون تخصصی و چهار بخش شامل ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات فناورانه و دانش‌بنیان و نیازمندی‌های فناورانه از ۱۷ تا ۲۱ آبان امسال برگزار شد.

این نمایشگاه به صورت حضوری در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز و به صورت مجازی از طریق پرتال اینترنتی رینوتکس برگزار شد.

طرح‌ها و ایده‌های برتر در مراسم اختتامیه این نمایشگاه معرفی و از صاحبان آنها قدردانی شد.

انتهای پیام/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

بازداشت داروفروش شیاد در فضای مجازی

داروفروشی که تاریخ انقضای داروها را تمدید می‌کرد، بازداشت شد.

16 ساعت ago

صادق زیبا کلام روانه زندان شد

صادق زیباکلام برای اجرای حکم به زندان رفت.

16 ساعت ago

زیباکلام کجا دستگیر شد؟

صادق زیباکلام در مسیر نمایشگاه کتاب دستگیر شد.

16 ساعت ago

جزئیات مرگ تلخ و مرموز بلاگر مشهدی

طلا زن جوانی بود که در مشهد سکونت داشت، تبلیغات برندهای مختلف لوازم آرایشی را…

16 ساعت ago

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور اعلام شد.

16 ساعت ago

قیمت قبر در بهشت زهرا اعلام شد

قیمت قبر رزروی در بهشت زهرا از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۱۵…

16 ساعت ago