Categories: زنجان

تحقق یافتن شعار جهش تولید در حوزه اقتصاد فرهنگ

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، علی یوسفی، فعال فرهنگی و اجتماعی و رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان عصر امروز در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم اظهار کرد: مسئله فرهنگ در دهه‌های اخیر به بهانه مشکلات اقتصادی به اولویت آخر مسؤولان تبدیل شده که آثار و آسیب‌های آن در جامعه مشهود است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان عدم تعلق سرزمینی را یکی از چالش‌های مهم حوزه فرهنگ دانست و گفت: جوانان امروز نسبت به هویت خود ناآگاه هستند و سعادت را در مهاجرت از استان و کشور می‌بینند که این روحیه در بسیاری از نخبگان نیز امتداد یافته و بسیاری از آن‌ها در خارج از استان مشهور و موفق‌اند و تمایلی به بازگشت به زادگاه خود ندارند.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان علمای بنامی همچون ملا آخوند زنجانی را در خود پرورش داده است، عنوان کرد: این در حالی است که حتی یک بن بست هم در شهر به نام این عالم نیست و در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت جوانان به گذشته خود ببالند.

یوسفی با بیان اینکه افراد مختلف زنجانی در علوم اسلامی و انسانی مطرح و برجسته هستند، ابراز کرد: تاسیس دانشگاه ملی تخصصی علوم انسانی با رویکردی مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند، می‌تواند در تقویت بنیان‌های فرهنگی استان و کشور موثر باشد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: حوزه‌های علمیه استان با تاریخ پرافتخار با وضعیت وخیم اقتصادی مواجه‌اند که شاهد هستیم حوزه علمیه به عنوان مکانی برای ارتباط با روحیه معنوی با اختصاصی زمین به حاشیه شهر رانده می‌شود و ساختمان‌های قدیمی آن در داخل شهر نیز فرسوده هستند.

یوسفی با تاکید بر اینکه شعار جهش تولید مختص تولیدات صنعتی نیست، تصریح کرد: باید برای اقتصاد فرهنگ فکری شود و با ایجاد رقباتی برای ایجاد درآمد پایدار برای موسسات، کانون‌های فرهنگی و مساجد فکری شود. زیرساخت های فرهنگی نیازمند تقویت هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان خاطرنشان کرد: موزه شهدای زنجان و مرکز توانبخشی ایثارگران ۱۲ سال نیمه کاره مانده است که باید بودجه‌هایی برای تکمیل آن‌ها تزریق شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹


 2021-11-20 10:03:56

admin

Recent Posts

شعر شاعر جوان برای روزهای گرم انتخابات

پورملکی در روزهای گرم ثبت‌نام نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در تازه‌ترین سروده خود…

8 دقیقه ago

دعوت به تماشای مستند در سینما|بنویسید “احمد”، بخوانید “امام”

در سالگرد ارتحال امام خمینی، مستند "احمد" ساخته مصطفی رزاق کریمی به نمایش گذاشته می‌شود.…

8 دقیقه ago

دیوارنگاره میدان ولیعصر(ع) انتخاباتی شد

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) رونمایی شد.

8 دقیقه ago

«آقای رئیس‌جمهور» در راه صدا و سیما

تهیه‌کننده برنامه «آقای رئیس‌جمهور» که از ۱۵ خردادماه پخش خودش را آغاز می‌کند به بیان…

9 دقیقه ago

بیژن میرباقری: برای فیلمنامه نویسی باید یک پلتفرم تشکیل داد

بیژن میرباقری، فیلمساز و فیلمنامه‌نویس از متنوع نبودن فیلمنامه‌ها در فضای امروز سینما گله دارد…

9 دقیقه ago

رئیس جمهور ما همدلی ادیان را سبب استحکام جامعه می‌دانست

مشاور رئیس جمهور در امور ادیان از دغدغۀ شهید رئیسی دربارۀ ادیان گفت.

10 دقیقه ago