Categories: اصفهان

تحول با تکرار رویه های کاغذبازی گذشته ممکن نیست/ گلایه استاندار از نحوه سفر وزیر میراث به اصفهان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، صبح امروز بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان و دو تن از معاونان استاندار اصفهان برگزار شد.

از بودجه حمل و نقل عمومی تا توجه به سرمایه اجتماعی

در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مطالبات و صحبت‌های خود خطاب به استاندار اصفهان را بیان کردند که کاهش کمک دولت به شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱، لزوم احیای سرمایه اجتماعی، حق‌آبه شهرداری اصفهان، توجه به عملکرد کارگروه‌ها، بودجه حمل‌ونقل عمومی و… از جمله بیانات بود.

 

پس از صحبت‌های اعضای شورا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان اظهار داشت: این جلسه بیشتر برای مطرح کردن فضای موجود بود و اینکه باید سنجید راهبردها چه باشد و خطوط قرمز کجا است.

وی اضافه کرد: در بحث فرونشست سعی شده در سطح ملی این مسأله جا انداخته شود که چندین جلسه با حضور وزرا و سازمان‌های ملی داشتیم و درحال پیگیری هستیم و هر هفته با حدود پنج تا وزیر جلسه داریم.

مرتضوی در خصوص موضوع حق‌آبه‌ شهرداری ادامه داد: در موضوع حق‌آبه‌ها درصد بخش‌های مختلف را در جدول آوردیم که به چه صورت باید باشد که اتفاق خوبی بود.

تهدید تمدن شهری اصفهان با فرونشست

استاندار اصفهان با بیان اینکه مسأله اصلی اصفهان فرونشست است، عنوان کرد: در صورت فرونشست تمدن شهری اصفهان آسیب می‌بیند و درصورت بروز هرگونه مشکل به تاریخ و کشور و دنیا بدهکار خواهیم شد.

مرتضوی در پاسخ به مطالبات بودجه‌ای اعضای شورای شهر گفت: بالاخره دولت امروز در وضعیت خاصی قرار گرفته است و تلاش کرده تا در ماه‌های گذشته برای هزینه‌های خودش استقراض نکند.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت سالن اجلاس بیان داشت: برای ما به عنوان نماینده حاکمیت در استان اصفهان پروژه‌های مختلف هیچ تفاوتی ندارد و حسب اطلاعاتی که به ما می‌دهند پروژه‌های مختلف در دستور کار قرار می‌گیرد، اگر می‌دانید که جایی لازم است کمک شود به ما بگویید.

وی با اشاره به لزوم تغییر مدیران ناکارآمد در استان اصفهان، عنوان کرد: تا جایی که اختیار داشتیم تغییرات را حاصل کردیم و مابقی هم درحال انجام است.

ماجرای سفر عجیب وزیر میراث به اصفهان

مرتضوی در خصوص صحبت یکی از اعضای شورای شهر در خصوص ضرورت هدف‌دار بودن سفر هر یک از اعضای دولت به استان اظهار داشت: پیش از سفر آقای ضرغامی با وی جلسه‌ای داشتیم، ما هم از سفر ایشان به اصفهان غافلگیر شدیم و اگر فشاری ایجاد شود تا فرد صرفاً یک سفر نه چندان مفید به استان داشته باشد فقط وقت فرد را تلف می‌کند.

پس از این جلسه یک ساعت و نیمه از منشور راهبردی دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان هم توسط استاندار اصفهان و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان رونمایی شد.

در ادامه علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر با تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) اظهار کرد: میلاد پیامبر اولوالعزم حضرت عیسی بن مریم (ع) را خدمت حق جویان جهان و همشهریان مسیحی که سال‌ها است همزیستی مسالمت‌آمیزی با آن‌ها داریم تبریک می‌گویم.

وی افزود: همچنین گرامی می‌داریم سالروز حماسه نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت که در این روز، باز هم اصفهان با حضور یکپارچه همه اقشار مردم پیشتاز بصیرت افزایی و همدلی در کشور شد.

صالحی گفت: در ایام دومین سالگرد شهید سرافرازمان سردار دل‌ها سپهبد قاسم سلیمانی عزیز هستیم که شاید بهترین گرامیداشت برای این قهرمان ملی و بین‌المللی عمل به مکتب اوست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: خودم را خطاب قرار می‌دهم که بدانم در طول بیش از ۴۰ سال خدمت صادقانه و مجاهدانه حاج قاسم حتی یک قاب و یک تصویر پشت میز از او مخابره نشد، سردار دل‌ها سردار میدان بود و از شرق و غرب ایران و از سوریه تا عراق برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، کمک‌رسانی در سیل و زلزله و مبارزه با داعش و القاعده وسط معرکه بود.

نظارت بر شهرداری از پشت میز امکان‌پذیر نیست

وی تصریح کرد: نه نظارت شورا بر مجموعه عریض و طویل شهرداری ۱۲ هزار میلیاردی از پشت میز شدنی است و نه شهرداری از دفتر اداره می‌تواند اصفهان را اداره کند.

صالحی بیان کرد: موکدا از شهردار و همه همکارانم درخواست دارم با تلاش شبانه‌روزی به میدان تحول قدم بگذارند و بدانیم با تکرار رویه‌های کاغذبازی گذشته و بدون تحرک تحولی در شهر رقم نخواهد خورد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از نطق خود گفت: در روزهای اخیر نگرانی دوباره‌ای خاطر همه ما را آزرده کرد و آن شائبه مازوت‌سوزی مجدد در اصفهان است، همانطور که در روزهای اخیر گفته شد از مدیران استانی و دستگاه‌های متولی انتظار داریم که هوای اصفهان و مردم را داشته باشند.

وی افزود: مقایسه اصفهان با دیگر کلانشهرها به واسطه تفاوت اقلیمی و میزان بارش‌ها قیاس مع الفارق است و باید نسبت به شرایط اضطرار آن توجه ویژه داشت؛ ما و چشم‌های ناظران و مطالبه‌گران قطعا این روزها را رصد خواهند کرد که اتفاق ناگواری در این باره رقم نخورد.

صالحی ادامه داد: در همین راستا ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیران استانی و شهری به ویژه همدلی صورت گرفته در شب یلدا برای سرکشی به آسیب‌دیدگان اجتماعی و نیز تلاشگران خدمت‌رسانی در نیمه شب، ابراز امیدواری می‌کنیم که در میدان عمل هم این همگرایی را شاهد باشیم و دیگر برای چند اصلاح نگارشی مصوباتی که قرار است گره از مشکلات مردم باز کند در گیر و دار بروکراسی ادارات شهرستانی گرفتار نباشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز ملی ایمنی در برابر زلزله گفت: با توجه به این روز و با عنایت به حوادث اخیر کلانشهرهای تهران، تبریز و اهواز تاکید داریم که حوزه‌های درگیر به صورت جدی پیش‌بینی‌های لازم در برابر بحران‌های مشابه یا پیش‌بینی نشده را داشته باشند.

لزوم ارائه گزارش همه سطوح شهرداری به شورا و مردم

وی بیان کرد: همچنین با توجه به گذشت بیش از ۳ ماه از تحولات در شهرداری لازم است که همه سطوح خود را به ارائه گزارش به شورا و مردم و در اختیار قرار دادن داده‌های لازم در این زمینه ملزم بدانند.

صالحی افزود: نباید گزارش‌دهی به سطوحی خاص و یا بخش‌های ویژه‌ای محدود شود و در برخی حیاط خلوت‌ها اتفاق‌های ناهمسو با راهبردهای شورا رقم بخورد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تاکید داریم که با توجه به امضای اوراق تغییر و تحول، گزارش رسمی وضعیت تحویل شده شهرداری در حوزه بدهی، پروژه‌های ناتمام افتتاح شده، عملکرد عمرانی و جذب نیروی انسانی به مردم ارائه شود.

وی افزود: همچنین با توجه به در پیش بودن جشن ملی دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی لازم است شرایط برای برگزاری مناسب و گرامیداشت این ایام پرنشاط و با مشارکت مردم فراهم شود.

صالحی ادامه داد: با توجه به فروکش کردن موج اخیر کرونا احتمالا نوروز متفاوتی را بعد از دو سال خواهیم داشت. باید اقدامات لازم برای زیباسازی شهر در ایام نوروز فراهم شود، ضمن اینکه ستاد تسهیلات سفر نیز برای پذیرایی از مسافران نوروزی در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی و مهیا کردن زیرساخت‌های لازم اهتمام داشته باشد.

در ادامه هم‌چنین سید امیر سامع در نطق میان دستور بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر با گرامیداشت سالگرد عملیات کربلای ۴ اظهار کرد: یاد و خاطره دلاورمردی‌های رزمندگان این عملیات را گرامی‌ می‌داریم؛ هرچند این عملیات با محدودیت‌هایی همراه بود اما سبب رقم خوردن اتفاقات خوبی در ادامه جنگ تحمیلی شد.

وی با گرامیداشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله گفت: همیشه باید آماده باشیم تا اگر بحران‌هایی از این دست رخ داد کمترین صدمات جانی و مالی متوجه شهر باشد.

سامع گفت: لازم است با همگرایی و هم‌افزایی همه مسؤولان استانی و شهری، زمینه تسریع در خدمات‌رسانی به شهروندان را فراهم آوریم. 

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: هم اکنون اصفهان و پیرامون آن با چالش‌های جدی در بخش‌های مختلف مواجه است، بنابراین هم‌اندیشی در تعیین مسأله و یافتن راهکار مناسب می‌تواند برای حل مشکلات شهر راهگشا باشد.

ورودی شهر در آینده جایی برای تنفس نخواهد داشت

وی با بیان اینکه از جمله چالش‌های مهم، ساخت و سازهای نامتعارف و غیرایمن پیرامون شهر است، گفت: این ساخت‌وسازها چهره نازیبایی را در ورودی اصفهان ایجاد کرده به طوری که ورودی شهر در آینده جایی برای تنفس نخواهد داشت.

سامع با ارائه پیشنهادی در حوزه حمل و نقل افزود: برای اتصال حمل و نقل پیراشهری با حمل و نقل داخل شهر، پایانه‌های شهری باید ایجاد شود تا امکانات حمل و نقل بین شهری و استانی با سیستم‌های حمل و نقل داخل شهر یکپارچه شوند و خدمات مطلوب‌تری به شهروندان ارائه شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: ایجاد ظرفیت‌های لازم برای مقابله با بحران و توجه به پدافند غیرعامل، شناسایی پتانسیل‌های خطر در شهر و پیرامون آن و اقدامات لازم برای مقابله با آن، بررسی سیستم‌های هوشمند پیش‌بینی خطر، آموزش لازم به شهروندان، اماکن اضطراری برای مقابله با بحران از جمله ظرفیت دانشگاه‌ها و ادارات در زمان وقوع بحران‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در اصفهان از جمله انرژی خورشیدی، بادی و پسماند می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای پیشرفت فراهم آورد.

سامع با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ برای جذب گردشگر، با رویکرد فرهنگ، سلامت و محیط زیست باید مدنظر قرار گیرد، گفت: با ایجاد بوستان‌های موضوعی و فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های ورزش همگانی و حرفه‌ای می‌توان اتفاقات خوبی را برای شهر رقم زد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ترویج کشاورزی مبتنی بر دانش روز با هدف کاهش مصرف آب و انرژی و مقابله با چالش‌های موجود از جمله آلودگی هوا با استفاده از ظرفیت‌ نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان و با کمک برنامه‌های بلند مدت و میان مدت امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه افراد در هر مجموعه‌ای که فعالیت می‌کنند اقدامات هرچقدر کوچک اما پیوسته انجام دهند در حل مشکلات شهر می‌توانیم موفق شویم.

سامع در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به لزوم هم افزایی در تصمیم‌گیری‌ها گفت: ایجاد زمینه تعامل در گروه‌های مشترک داخل استان و فراهم کردن زمینه گفت‌وگو با استان‌های مجاور می‌تواند زمینه زنده شدن زاینده‌رود را فراهم کند.

سامع تاکید کرد: ظرفیت‌های بیکرانی درون استان وجود دارد، اگر برنامه‌ای برای تبیین مساله و ارائه راهکارهای حل موضوع داشته باشیم زمینه خدمت رسانی به مردم را می‌توانیم هر روز بیشتر از روز قبل فراهم کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

انگیزه متهم برای قتل زن مورد علاقه‌اش با ۱۹ضربه چاقو: فقط می‌خواستم گوشی‌اش را چک کنم

۲۶ فروردین امسال، صدای درگیری و فریادهای زن و مردی جوان در یکی از خیابان‌های…

3 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول…

3 ساعت ago

پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۶ درجه سانتیگراد و بندرعباس…

3 ساعت ago

قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول

بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص…

3 ساعت ago

تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس

اخیرا در فرودگاه مک‌دیل (پایگاه نیروی هوایی فلوریدا) در آمریکا، یکی از هواپیماها نتوانست پرواز…

3 ساعت ago