Categories: کردستان

تخصیص بیش از ۵۶ میلیارد تومان اعتبار به حوزه عمرانی فرهنگ و‌هنر استان کردستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، در ابتدای مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان کردستان که امروز در مجتمع فجر سنندج برگزار شد از خانواده محمدعلی عبدالملکی، هنرمند کارگردان، نویسنده و بازیگر نام‌آشنای کردستانی در حوزه هنر‌های نمایشی استان که هفته گذشته دار فانی را وداع گفت، تجلیل شد.

عبید رستمی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر پیشکسوتان عرصه تئاتر در استان کردستان، اظهار کرد: امید است جوانان امروز ادامه دهنده راه این پیشکسوتان باشند تا تئاتر استان بیش از همیشه زنده بماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: امنیت موجود در استان کردستان باعث شد تا بتوانیم در نقاط صفر مرزی برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار کنیم.
 
وی بیان کرد: تالار مرکزی سنندج در چند سال اخیر با تزریق بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار با ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

رستمی عنوان کرد: سال گذشته برای تالار مرکزی سنندج بیش از ۴۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که بیش از ۳۸ میلیارد تومان آن جذب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پلاتوی شهرستان مریوان هم اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: پلاتوی موجود در شهرستان بانه هم با ۲ میلیارد تومان اعتبار بازسازی و مرمت می‌شود.

رستمی افزود: امسال ۵۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه عمرانی فرهنگ و هنر استان کردستان تخصیص داده شده که مبلغ قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه باید سایر انجمن‌های استان همچون انجمن تئاتر استان  مطالبه‌گر باشند، افزود: در حال حاضر تئاتر در استان کردستان به مطالبه جامعه تبدیل شده که این برای ما ارزشمند است.

رستمی افزود: شهرستان سنندج از بین ۱۹۱ شهر کشور در بین ۳۱ شهر  پایتخت کتاب قرار گرفته و اکنون جزو پنج شهر منتخب کشور است که امید است در دی ماه سال جاری به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شود.

رستمی بیان کرد: همکاری و همیاری دستگاه‌های استان ارتقا سطح کتابخوانی در استان را به دنبال خواهد داشت.

 انجمن تئاتر باید از نظر مالی حمایت شود

فاتح بادپروا دبیر جشنواره تئاتر استانی کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا نماینده شایسته‌ای از انجمن هنرمندان استان باشیم.

وی افزود: ۲۱ اثر بعد از اعلام فراخوان سی و دومین جشنواره تئاتر استانی به انجمن ارسال شد که در نهایت ۱۱ اثر انتخاب و به جشنواره راه پیدا کردند.

بادپروا با بیان اینکه باید از هنرمندان استان بیش از گذشته حمایت شود بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بیش از پیش از نظر مالی حمایت های لازم را از هنرمندان استان داشته باشد تا شکوفایی هرچه بیشتر توانایی این جوانان را به دنبال داشته باشد.

وی از مدیرکل بهزیستی استان خواست تا از گروه تئاتر کم‌توانان استان حمایت کند.

بادپروا در پایان اظهار داشت: مبلغی که جهت حمایت به جوانان هنرمند استان فعال در عرصه تئاتر تعلق می‌گیرد بسیار ناچیز است و‌مستلزم حمایت‌های بیشتر هستند.

برگزاری اولین جشنواره شهروند در سنندج

اسعد فریدی عضو شورای شهر سنندج نیز در پایان این مراسم با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر همواره از حوزه فرهنگ و هنر استان حمایت کرده است افزود: اولین جشنواره شهروند سال آینده با حضور کردزبانان از سراسر کشور در سنندج برگزار می‌شود.

فریدی افزود: بودجه این جشنواره از محل بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده که پروپوزال آن تهیه و تایید شده است.

وی با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری باید حامی اول حمایت از کارهای هنری باشد افزود: شهرداری و شورای شهر استان آمادگی حمایت از انجمن تئاتر استان جهت اجرای عمومی تئاتر برای پرسنل شهرداری را دارد.

 انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۹


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

15 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

15 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

15 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

15 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

15 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

15 ساعت ago