اجتماعی

تشکیل دو کارگروه در حوزه حمل و نقل و مسکن برای حل مشکلات تهران

به گزارش گروه شهری برگزیده های ایران، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه دیدار با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره جزییات این جلسه مشترک که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: شهرداری تهران با برخی از وزارتخانه‌ها ارتباطات ویژه و تنگاتنگی دارد و به تصمیمات و اراده‌ای که در آن وزارتخانه‌ها است، وابسته است. 

به گفته وی، میان شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی هم در حوزه حریم و حمل و نقل و هم حوزه شهرسازی، مسکن و کلیه مواردی که به نوعی جزو نیازها و احتیاجات حیاتی شهر است، پیوستگی وجود دارد. با حسن نظر، تدبیر، همت و پشتکار مثال‌زدنی وزیر راه و شهرسازی این جلسه مشترک برگزار و درباره مباحث مشترک بحث و گفت‌وگو شد. 

شهردار تهران با بیان اینکه حاصل این جلسه تشکیل دو کارگروه شد، توضیح داد: کارگروه نخست در موضوع شهرسازی، حریم و موضوعات مسکن که پیرامون بخشی از نیازهای اساسی شهر است تشکیل و مقرر شد تا حداکثر در مدت یکماه به یک خروجی مشترک برسند.

وی ادامه داد: کارگروه دوم هم ناظر به حوزه حمل و نقل به عنوان یکی از معضلات اساسی شهر تهران است و درباره حمل و نقل برون شهری و پیوستگی آن با حمل و نقل درون شهری و موضوعات مربوط به پایانه‌ها و دیگر مسائل صحبت شد. 

زاکانی با اشاره به اینکه تدابیر خوبی از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، گفت: پس از بحث و بررسی در نهایت مقرر شد کارگروه‌های دوگانه‌ای شکل بگیرد و ظرف یکماه بتوانیم به یک خروجی‌ مشخصی برسیم. بر اساس این پیشنهادها تصمیم‌هایی گرفته می‌شود که بتواند تحولی را در این دو بعد در شهر تهران ایجاد کند. 

 وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با همکاری وزیر راه و شهرسازی و معاونان و حاصل کار کارگروه‌ها امکانی فراهم شود تا یک عقب افتادگی تاریخی که تهران در این دو جهت دارد، جبران شود و افق‌های نوینی را فراروی خود بگشاید.

شهردار تهران گفت: در واقع باید در ادامه این مسیر و بر اساس قاعده تحول روح و کالبد شهر که بر اساس آن شهروندان در یک آسایش، ایمنی، رفاه و رشدیافتگی در حوزه‌های مختلف در شهر زندگی بسیار خوبی باید داشته باشند را شاهد باشیم.  

هماهنگی کامل میان دولت و شهرداری

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی هم با اشاره به جزییات جلسه مشترک با شهردار تهران، او را مدیری جهادی خواند و گفت: تهران با مشکلات جدی مواجه است و در دوره‌های گذشته تصمیم‌هایی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان باید گرفته می‌شد. خوشبختانه امروز هماهنگی میان دولت و شهرداری به طور کامل وجود دارد.

وی افزود: این نشست با شهردار تهران برگزار شد تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، بازآفرینی و مسکن در تهران و همه موضوعاتی که به رفاه اجتماعی زندگی مردم در تهران برمی‌گردد تصمیماتی بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نتیجه این جلسه تشکیل دو کارگروه بود، توضیح داد: دو کارگروه تشکیل شد تا حداکثر در مدت یکماه نتایج کار، پیشنهادها و کار کارشناسی ارایه شود. در نهایت هم خروجی این دو کارگروه منجر به تصمیم‌هایی خواهد شد که شرایط تهران، وضع اجتماعی مردم چه در مسکن و بازآفرینی و چه در حمل و نقل با کار مناسب تغییر کند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا