Categories: اردبیل

تشکیل کمیته شناسایی موانع کسب‌وکار در استان اردبیل/ قوانین به صورت عادلانه اجرا شوند

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سیدحامد عاملی عصر امروز در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: کمیته‌ای برای بهبود فضای کسب‌وکار استان تشکیل می‌شود تا موانع موجود شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی افزود: فضای کسب‌و کار در این استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رونق می‌گیرد، به شرطی که دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

استاندار اردبیل بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی جهت رونق تولید و اشتغال حمایت کنند و اگر این حمایت‌ها صورت نگیرد، بخش تولید و صنعت متضرر می‌شود.

قوانین باید به صورت عادلانه اجرا شوند

عاملی تأکید کرد: قوانینی که مخل تولید است باید بازنگری شده و به صورت دقیق و عادلانه به اجرا گذاشته شود و دستگاه قضا هم در این مورد، تحقق عدالت و اجرای دقیق قانون را عملیاتی می‌کند.

وی با بیان اینکه رونق درآمد و کسب‌وکار مردم اصلی‌ترین دغدغه مسؤولان استان اردبیل است، تصریح کرد: فلسفه وجودی مدیران و مسؤولان، تسهیل‌گری و بهبود شرایط اقتصادی و درآمدی مردم است و در کنار آن اصلی‌ترین رویکرد ما تقویت نظام تولید و اشتغال است.

استاندار اردبیل ادامه داد: هرگونه توسعه، تقویت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعت و خدمات در این استان نیازمند همکاری بین‌ بخشی و همراهی بانک‌های عامل در پرداخت به موقع تسهیلات بانکی مصوب است.

بخش خصوصی در منطقه ویژه نمین سرمایه‌گذاری کنند

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین و بهره‌مندی از امتیازات این منطقه، بیان کرد: سرمایه‌گذاری و افزایش واحدهای تولیدی در استان، ایجاب می‌کند تا از زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی نمین برای جذب سرمایه‌گذاری استفاده شود.

عاملی با بیان اینکه بستر و فضا برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین فراهم است، افزود: تامین زمین ارزان‌قیمت با هدف رونق تولید و اشتغال و معافیت از عوارض گمرکی از جمله مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این منطقه است و در حال حاضر سرمایه‌گذارانی از داخل و خارج برای سرمایه‌گذاری در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

استاندار اردبیل همچنین درباره روند اجرایی کارخانه کریستال (تولید ظروف شیشه‌ای) گفت: روند اجرایی این کارخانه مطلوب است و قرار است ظرف ۲ ماه آینده فاز اول این کارخانه افتتاح شود و همچنین برای تامین زیرساخت‌های آن هم ظرف هفته آینده با هماهنگی دستگاه های اجرایی تمام زیرساخت‌های این مجموعه آماده می‌شود.

وی در ادامه به برخی مشکلات مطرح شده از سوی بخش خصوصی و واحدهای تولیدی نسبت به پیگیری و حل آن با همکاری مجلس قول مساعد داد.

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، در این جلسه مشکلات مربوط به تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین و نرخ انرژی مصرفی واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

4 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

4 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

4 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

4 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

4 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

4 ساعت ago