زنجان

تعداد تخت‌های آی سی یو در زنجان ۲ برابر شده است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، پرویز قزلباش در آیین پاسداشت روز پرستار که در سالن روزبه بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه از مجموعه ۱۰ هزار و ۵۰۰  نیروی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۳ هزار نفر سابقه پرستاری دارند، اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۷ نفر از این تعداد در حال حاضر در این حرفه فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۳ هزار نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند، افزود: این افراد به دلیل در معرض مستقیم بودن با ویروس عوارض بسیار شدیدی را متحمل شدند.

وی با تشریح مشکلات زمان آغاز شیوع ویروس کرونا گفت: یادمان نرفته که برای تهیه ماسک ساده مشکل داشتیم، چراکه طی ۳۰ سال گذشته فقط ۵۰۰ عدد ماسک n۹۵ در این بیمارستان مصرف شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اذعان به مشکلات موجود در مدیریت امور کرونا در اوایل شیوع این ویروس تصریح کرد: پرستاران در اوایل کار به مانند سربازی که خیلی به حواشی حادثه رخ داده آشنا نبودند به مردم کمک کردند.

وی رفت و آمد بین محیط آلوده بیمارستان و خانواده را از مشکلات کادر درمان دانست و گفت یادمان نرفته است که در اوایل شیوع ویروس کرونا کارگران برای کار عمرانی هم در اطراف بیمارستان ولی‌عصر حضور پیدا نمی‌کردند.

قزلباش با تاکید بر سربلندی پرستاران از آغاز شیوع ویروس کرونا با حداقل امکانات افزود: پرستاران با حداقل امکانات بیشترین دستاوردها را کسب کرده و مردم خود را کمک کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تشریح اقدامات انجام شده طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا در راستای ارتقای سطح خدمات تصریح کرد: طی این مدت ۲۰۰ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شده و تخت‌های آی سی یو هم دو برابر شده است.

علیرضا آرمانی‌کیان هم در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر۲ هزار و ۷۷ پرستار در استان زنجان فعالیت می‌کنند، افزود: همکاری و همراهی این قشر، در مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ نقش قابل توجهی داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه اگر همراهی مردم در مدت زمان شیوع ویروس کرونا نبود، کنترل امور ممکن نمی‌شد، افزود: پای کار بودن مردم استان بیانگر بلوغ فکری و شعور اجتماعی آنان بود که مسؤولان را در کاهش عوارض شیوع ویروس کرونا در همه ابعاد یاری کردند.

وی با تقدیر و تشکر از پرستاران برای همه همراهی‌ها از جمله ایام کرونا ادامه داد: این همراهی ما را برای طی این مسیر کمک فراوانی کرد.

شایان ذکر است در این آئین از ۱۳۳ نفر از کادر نمونه پرستاری تقدیر شدند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-12-12 02:04:59

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا