هادی حقبین؛ معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران درباره نگهداشت پلهای عابر مکانیزه اظهار کرد: این بخش از اواخر سال گذشته به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران واگذار شده است و برهمین اساس جلساتی را با معاونت خدمات شهری شهرداری برای انتقال موارد از این معاونت داشتهایم.
وی با اشاره به تعویض نخستین یونیت در پل عابر مکانیزه در(تقاطع جلال آل احمد ـ چمران ایستگاه مدرس) تصریح کرد: این کار درحال انجام است و انشاءالله ظرف دو هفته آینده نصب خواهد شد و حتما استانداردها گرفته خواهد شد و سپس بهرهبرداری انجام خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه تعویض ۶۰ یونیت پلهای عابر مکانیزه در دستور کار این معاونت قرار گرفته است، گفت: با توجه به توافق صورت گرفته اینکار انجام خواهد شد و انشاءالله به تدریج این یونیتها عوض خواهند شد.
حق بین تصریح کرد: از ۶۰ یونیت اشاره شده ، ۴۰ یونیت ساخته شده و بقیه ظرف یک ماه و نیم آینده ساخته خواهند شد اما نصب آنها ملاحظاتی دارد که باید انجام شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به پیگیریهای لازم برای انتقال حقوقی مسئولیت حفظ و نگهداشت پلهای عابر مکانیزه پایتخت از سازمان زیباسازی شهر تهران به سازمان عمرانی مناطق شهر تهران، بر اهمیت نظارت مستمر و بازدیدهای میدانی از نحوه عملکرد پلهای مکانیزه تاکید کرد.
معاون شهردار تهران، کارکرد بدون اختلال ۴۴۹ یونیت پلهای مکانیزه عابر پیاده پایتخت را بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: در ازای چالش عملکردی هر یک از پلها باید به سرعت، علت اختلال عملکرد شناسایی و اقدام لازم برای رفع آن انجام شود.
وی با اشاره به استفاده روزمره و مستمر مردم از این زیرساختهای شهری، خدمترسانی مطلوب در بخش پلهای مکانیزه به شهروندان را امری ضروری خواند و بر تامین مالی به موقع پیمانکاران برای رفع ایرادات و پیگیری تعهدات پیمانکاران در حوزه نگهداشت پلهای مکانیزه تاکید کرد.
حق بین، رسیدگی به وضعیت کنونی پلهای عابر تهران را از اولویتهای رفع و رجوع مسائل شهر برشمرد.حقبین تغییر متمایز و ملموس وضعیت پلهای مکانیزه بر اساس آسیبشناسیهای دقیق به کمک بازوهای فنی و عمرانی مناطق ۲۲ گانه را از دیگر وظایف سازمان عمرانی مناطق شهر تهران مناطق برشمرد.
/