به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، مهدی گلشنی در نشست کمیته تخصصی استقبال از مهر ۱۴۰۳ با بیان اینکه در سال جاری اولین کمیته استقبال از مهرماه با حضور ارگانها و سازمانهای مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: در این ستاد سه هدف عمده پیگیری میشود که اولین و مهمترین هدف، روان سازی جریان ترافیک است چراکه پیش بینی میشود حدود ۲۰ درصد به بار ترافیکی موجود تهران با بازگشایی مراکز آموزشی اضافه شود.
وی ادامه داد: برای این امر تمهیداتی مانند شناورسازی ساعات کار ادارات در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران به دومین هدف این ستاد اشاره کرد و گفت: ایمن سازی ترافیکی یکی دیگر از اهداف مهم ستاد استقبال از مهر است بر این اساس سعی اقداماتی در حوزه ایمنسازی در جوار مدارس انجام میدهیم مانند نصب تابلوهای ترافیکی و خطکشیها تا دانش آموزان با امنیت بیشتری تردد کنند.
وی افزود: بالا بردن کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی و اورهال حداکثری به عنوان هدف سوم دنبال میشود که در این راستا برنامهریزیهای انجام شده اجرا میشود.
گلشنی در ادامه گفت:رایگان کردن مترو در نیمه اول مهرماه نیز در حال طی مراحل قانون است و در صورت تصویب به اطلاع مردم میرسد.
وی درباره شناور کردن ساعات کاری ادارات نیز با بیان اینکه امروز طرح این موضوع در جلسه ستاد از استقبال مهر استارت خورد، گفت: سه کمیته ذیل این ستاد فعالیت میکند که در بخش روان سازی جریان ترافیکی باهماهنگی استانداری و فرمانداری و ارگانهای مربوطه حتما این موضوع پیگیری میشود اما فکر میکنم این فرآیند حدود ۲۵ روز به طول بینجامد که بعد از تصویب به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی افزود: با اجرایی شدن مصوبه کاهش انرژی از ۱۵ خردادماه تا ۱۵ شهریور و آغاز زود ساعت کاری شاهد بهبود جریان ترافیک بودیم و ساعات کاری در مهرماه نیز باید به نحوی تعیین شود که عبور و مرور بهتر شود و همچنین با بازگشت ساعات شروه به کار ادارات از ۱۵ شهریورماه به حالت عادی قطعا بار و جریان ترافیک شدید خواهد شد و ناچاریم با شناورسازی شرایط را نسبتا بهبود ببخشیم.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: در مورد رایگان سازی مترو در نیمه اول مهرماه با بیان اینکه این موضوع نیز در حال پیگیری است اما هرچه میزان ارائه خدمات را افزایش دهیم جذب سفر بیشتر میشود و رایگان کردن بلیت مترو نیز قطعا در بهبود ترافیک مؤثر است.
/