سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
  • اخبار استانها
  • اخبار روز
  • اخبار تکنولوژی
  • اخبار ورزشی
  • بازار مالی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • بین الملل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

لیگ NBA| لیکرز از سد سانز گذشت/ شکست سنگین میلواکی در بروکلین

لیگ NBA| لیکرز از سد سانز گذشت/ شکست سنگین میلواکی در بروکلین

23 ساعت پیش
بازگشت بهمن نصیری از آذربایجان به ایران/ شادی: شانس ما را برای کسب مدال در ناگویا افزایش پیدا کرد

بازگشت بهمن نصیری از آذربایجان به ایران/ شادی: شانس ما را برای کسب مدال در ناگویا افزایش پیدا کرد

23 ساعت پیش
آلونسو: خطا روی وینیسیوس یک پنالتی خیلی واضح بود/ بسیار متحد هستیم

آلونسو: خطا روی وینیسیوس یک پنالتی خیلی واضح بود/ بسیار متحد هستیم

23 ساعت پیش
رکورد جدید استیفن کری/ ستاره گلدن استیت وریرز تاریخ‌ساز شد

رکورد جدید استیفن کری/ ستاره گلدن استیت وریرز تاریخ‌ساز شد

23 ساعت پیش
اعلام دستور جلسه پنجاه و چهارمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با چاشنی زمان و دوره انتخابات

اعلام دستور جلسه پنجاه و چهارمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با چاشنی زمان و دوره انتخابات

23 ساعت پیش
مدیرعامل نفت و گاز: حمله به خبرنگاران؟ هر کسی اشتباه کند، تنبیه می‌شود/ فکری از همه چیز ایراد می‌گیرد

مدیرعامل نفت و گاز: حمله به خبرنگاران؟ هر کسی اشتباه کند، تنبیه می‌شود/ فکری از همه چیز ایراد می‌گیرد

23 ساعت پیش
چرا قرار است انتخابات کمیته ملی المپیک دو ساله شود؟

چرا قرار است انتخابات کمیته ملی المپیک دو ساله شود؟

23 ساعت پیش
سومین پیروزی متوالی یاران کریمی در لیگ والیبال برزیل

سومین پیروزی متوالی یاران کریمی در لیگ والیبال برزیل

23 ساعت پیش
اسپالتی: مهمترین برد من با یوونتوس مقابل بولونیا رقم خورد

اسپالتی: مهمترین برد من با یوونتوس مقابل بولونیا رقم خورد

23 ساعت پیش
گزارش اسپورت؛ وینیسیوس قربانی بدرفتاری‌های گذشته می‌شود!

گزارش اسپورت؛ وینیسیوس قربانی بدرفتاری‌های گذشته می‌شود!

23 ساعت پیش

Home » تغییر لوگوی خودروساز ژاپنی با نام ایرانی

تغییر لوگوی خودروساز ژاپنی با نام ایرانی

زمان انتشار: 10 آبان 1404 ساعت 16:55

دسته بندی: علمی و فناوری

شناسه خبر: 713587

زمان مطالعه: 6 دقیقه

تغییر لوگوی خودروساز ژاپنی با نام ایرانی

تغییر لوگوی خودروساز ژاپنی با نام ایرانی

امیرمسعود عابدین: مزدا هیچ‌گاه اهل تغییرات ناگهانی و افراطی نبوده است. همان‌طور که در طراحی خودروهایش ظرافت را بر همه چیز ترجیح می‌دهد، در هویت بصری خود نیز به‌ دنبال تکامل تدریجی است. لوگوی جدید مزدا که در نمایشگاه ژاپن معرفی شد، دقیقا همین فلسفه را منعکس می‌کند: نسخه‌ای تازه از همان لوگوی M بالدار معروف که از سال ۱۹۹۷ نماد این برند بوده است.

مزدا، شرکت خودروسازی چندملیتی ژاپنی که در سال ۱۹۲۰ توسط جوجیرو ماتسودا تأسیس شد، نام خود را از اهورامزدا و همچنین تشابه اسمی نام خانوادگی مؤسس آن الهام گرفته است.

ما پیش‌تر نشانه‌هایی از این تغییر را دیده بودیم؛ نخست در کراس‌اوور EZ-۶۰ که در بازار چین عرضه شد و حالا تایید رسمی نشان می‌دهد که همان طراحی اصلاح‌ شده، آینده‌ تمام مدل‌های مزدا را رقم خواهد زد.

چهره‌ای مینیمال‌تر برای دنیای دیجیتالی

تغییر لوگوی خودروساز ژاپنی با نام ایرانی

مزدا با پیوستن به جریان جهانی ساده‌سازی لوگوها، همان مسیری که فولکس‌واگن و بی‌ام‌و نیز پیموده‌اند، به‌دنبال هماهنگی بیشتر با فضای دیجیتال است. لوگوی جدید ظاهری مسطح‌تر، تمیزتر و تیزتر دارد. بال‌های معروف همچنان حضور دارند، اما ظریف‌تر و جمع‌وجورتر شده‌اند؛ نشانه‌ای از بلوغ طراحی و تمرکز بر وضوح و خوانایی در محیط‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی.

خودروساز ژاپنی این سبک تازه را «شیک و جسورانه» توصیف می‌کند، ترکیبی از لطافت و اعتماد به‌ نفس که با روح طراحی کودو (Kodo) هماهنگ است؛ همان زبانی که مزدا از سال ۲۰۱۰ با معرفی کانسپت Shinari به آن وفادار مانده است.

نماد تازه، نوشتار تازه

تغییر لوگوی خودروساز ژاپنی با نام ایرانی

تغییر فقط به لوگوی M شکل محدود نیست. مزدا هم‌زمان از نوشتار برند جدید خود نیز رونمایی کرده است؛ نوشته‌ای مینیمال و مدرن که حالا روی بدنه‌ مدل‌های جدید نقش بسته است. برای نمونه، مزدا CX-۵ مدل ۲۰۲۶ دارای نوشتار تازه‌ای روی درِ عقب و فرمان است، در حالی‌ که لوگوی سنتی همچنان روی جلوپنجره باقی مانده است. همینطور در چین، مدل‌های EZ-۶۰ و EZ-۶ (یا همان ۶e) نیز این سبک جدید را پذیرفته‌اند.

مزدا اعلام کرده که تمرکز اولیه در معرفی لوگوی جدید، بر حوزه‌ دیجیتال و تبلیغات آنلاین خواهد بود. با این حال، هنوز تصمیمی درباره‌ی جایگزینی لوگوی فعلی در مدل‌های موجود گرفته نشده است. به بیان دیگر، این یک تغییر آرام و برنامه‌ریزی‌شده است، نه یک بازنگری ناگهانی در تمام محصولات.

چشم‌انداز آینده: طراحی، تکنولوژی و اصالت ژاپنی

تغییر لوگوی خودروساز ژاپنی با نام ایرانی

غرفه‌ی مزدا در نمایشگاه ژاپن، میزبان دو کانسپت جذاب دیگر با همین زبان بصری تازه بود: ویژن X-Coupe و X-Compact. هر دو مدل نه‌ تنها لوگوی جدید را بر پیشانی دارند، بلکه نشانه‌هایی از گام بعدی در طراحی خودروهای مزدا را نیز نشان می‌دهند؛ از ادامه‌ی فلسفه‌ی کودو گرفته تا احتمال بازگشت موتور روتاری در قالبی مدرن.

تغییر لوگوی خودروساز ژاپنی با نام ایرانی

مدل X-Compact احتمالا پیش‌نمایشی از نسل آینده‌ مزدا ۲ است، در حالی که ویژن X کوپه می‌تواند سرنخی از یک کوپه‌ اسپرت در آینده باشد؛ شاید حتی جانشین RX-۷ افسانه‌ای!

منبع: motor۱

۳۲۲

حتما بخوانید : آیفون شکست خورد / دلایل برتری‌ سیستم عامل اندروید
برچسب ها
خودرو مزدا خودروسازان
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • تفاوت مهم گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ
    تفاوت مهم گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ 3 هفته پیش
  • سلاحی جدید برای قطع اینترنت ماهواره‌ای استارلینک
    سلاحی جدید برای قطع اینترنت ماهواره‌ای استارلینک 3 هفته پیش
  • معمای S550 /  مرسدس بنز ۲ میلیاردی که در ایران ۴۰ میلیارد قیمت دارد!
    معمای S550 / مرسدس بنز ۲ میلیاردی که در ایران ۴۰ میلیارد قیمت دارد! 3 هفته پیش
  • چه اتفاقی در اعماق زمین افتاده است؟ / یک کشف بزرگ در زیر کوه‌های چین
    چه اتفاقی در اعماق زمین افتاده است؟ / یک کشف بزرگ در زیر کوه‌های چین 3 هفته پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 1487
  • آذربایجان غربی 1357
  • اجتماعی 15588
  • اخبار استانها 0
  • اخبار تکنولوژی 272
  • اخبار روز 15577
  • اخبار ورزشی 20842
  • اردبیل 903
  • اصفهان 1616
  • اقتصادی 8379
  • البرز 809
  • ایلام 584
  • بازار مالی 31
  • بوشهر 485
  • بین الملل 5805
  • تبلیغات 53
  • تهران 750
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 1455
  • خراسان رضوی 1161
  • خراسان شمالی 729
  • خوزستان 1042
  • زنجان 653
  • سبک زندگی 379
  • سلامت 3591
  • سمنان 1185
  • سیاسی 12668
  • سیستان و بلوچستان 491
  • عکس 329
  • علمی و فناوری 7632
  • فارس 1244
  • فرهنگ و هنر 19646
  • قزوین 770
  • قم 865
  • کاریکاتور 452
  • کردستان 940
  • کرمان 1877
  • کرمانشاه 1232
  • کهگیلویه و بویراحمد 1299
  • گردشگری 12
  • گلستان 451
  • گیلان 1163
  • لرستان 1161
  • مازندران 897
  • مرکزی 563
  • مناطق آزاد 218
  • هرمزگان 1345
  • همدان 256
  • یزد 30

جدیدترین مقالات

  • رشد تقاضا برای پیکاپ و ون در بازار ایران؛ تغییر نیازهای حمل‌ونقل سبک
    رشد تقاضا برای پیکاپ و ون در بازار ایران؛ تغییر نیازهای حمل‌ونقل سبک 4 ساعت پیش
  • آخرین خبر از وضعیت آنفلوآنزا در کشور/۳۴ درصد از کل عفونت‌های تنفسی ثبت‌شده مربوط به این ویروس/ بیش از سه و نیم برابر آستانه هشدار قرار داریم
    آخرین خبر از وضعیت آنفلوآنزا در کشور/۳۴ درصد از کل عفونت‌های تنفسی ثبت‌شده مربوط به این ویروس/ بیش از سه و نیم برابر آستانه هشدار قرار داریم 20 ساعت پیش
  • نوشابه‌ حالت تهوع را خوب می‌کند؟
    نوشابه‌ حالت تهوع را خوب می‌کند؟ 20 ساعت پیش
  • چه کنیم مغزمان جوان‌ بماند؟
    چه کنیم مغزمان جوان‌ بماند؟ 20 ساعت پیش
  • حبوبات دوباره به سفره‌های غذا برگشته‌اند؛ قهرمانان جدید در نبرد برای تغذیه سالم
    حبوبات دوباره به سفره‌های غذا برگشته‌اند؛ قهرمانان جدید در نبرد برای تغذیه سالم 20 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

هاست ویندوز | هاست لاراول | سرور مجازی | دانلود رایگان نرم افزار |  مشاوره رایگان راه اندازی کافه | آموزش زبان آلمانی |

بهترین آژانس مسافرتی و هواپیمایی تهران | قیمت تتر امروز

کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد .@2025