Categories: کردستان

تقویت وجوه اشتراک و وحدت‌بخش مانع خسران مسلمانان است/ماموریت علما فراتر از مرزهای جغرافیایی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، سردار سیدصادق حسینی صبح امروز در همایش وحدت که با حضور روحانیون و علمای سنی و شیعه استان کردستان در سالن شهدای سپاه برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و میلاد رسول اکرم، اظهار داشت: در زمانی که جهل و خرافات بر منطقه مستولی بود، پیامبر اکرم(ص) انسان را به انسانیت حقیقت بازگرداند و ما تا امروز از این نعمت استفاده می‌کنیم.

فرمانده سپاه کردستان ادامه داد: ما همه با هم و برای یک هدف مشترک تلاش می‌کنیم که این هم هزینه‌هایی برای ما داشته و شهدای زیادی را تقدیم کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: رهبری در عصر حاضر منادی وحدت و پرچمدار مسلمانان بوده و ما از این نعمت برخوردار هستیم.

سردار حسینی اذعان داشت: با میلاد پیامبر اتفاق و حادثه خوبی برای انسان‌ها رقم خورد ایوان کسری لرزید، آتشکده پارس خاموش شد و نوری ساطع شد که نور حضرت محمد بود.

وی افزود: با تولد حضرت محمد(ص) علم کائنات برطرف و سحر ساحران نیز اینگونه شد، پیامبر تلاشی را آغاز کرد که امروز جمعیت میلیاردی حال حاضر از آن بهره می‌برند.

فرمانده سپاه کردستان یادآوری کرد: کلام شیوای پیامبر در آن زمان بر همه برتری داشت، جلوه شخصیت پیامبر ایدئولوژی فرهنگی در جهان بوجود آورد و انسان‌ها و اقوام و ملل‌های مختلفی به دین اسلام گرویدند.

وی عنوان کرد: پیامبر پس از ورود به مدینه با ایجاد عقد اخوت و برادری بین مهاجرین زمینه‌ساز وحدت اسلامی شد که تا امروز چراغ راهنما و مشکل‌گشای مسلمانان جهان شده است.

به گفته سردار حسینی، پیامبر وحدت و یکپارچگی را سرلوجه خود قرار داد که ما باید امروز از آن الگوگیری کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت:  قرآن، دین، پیامبر، حب اهل بیت و معاد  وجوه اشتراک و عوامل وحدت اسلامی است که باید این وجوه اشتراک را تقویت کنیم چرا که از تفرقه جز ضرر و خسران سودی نخواهیم برد.

وی افزود: دشمنان تلاش می‌کنند بین گروه‌های مختلف و مذاهب تفرقه بیندازند و حکومت کنند آنچه شعار انگلیس است.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: اخلاق نیکو سیره پاک پیامبر و شیوه عمل ایشان عامل جذب به دین اسلام بود که باید از همین ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: ندای وحدت در دنیا گران جا افتاده است که نباید آن را ارزان شکست چرا که استکبار به دنبال اختلاف‌افکنی و بزرگ‌کردن شکاف‌های جزئی است.

به گفته سردار حسینی، برشمردن سیاست‌های جمهوری اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام برای جوانان و نوجوانان کاری بس مهم است چرا که دشمن به دنبال انحراف این دو قشر از جامعه اسلامی است.

وی خطاب به روحانیون گفت: شماها از جایگاه والایی در بین مردم برخوردارید و لباس پیامبر بر تن دارید که این ارزشمند است و باید از این ظرفیت گرانبها استفاده کنید و مسائل را تبیین و تشریح نمایید.

سردار حسینی عنوان کرد: ماموریت و رسالت ما بزرگ است چون ما پرچمدار عدالت، دفاع از مظلومبن و محور مقاومت هستیم و طبیعتا دشمنان بزرگی داریم لذا ماموریت علما فراتر از مرزهای جغرافیایی و فیزیکی است.

وی در پایان گفت: هفته وحدت فرصت خوبی برای تبیین اهمیت و ضرورت وحدت در جامعه است که باید از این فرصت بخوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


admin

Recent Posts

کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور کدامند؟/ اعلام وضعیت دما و بارش کشور در خرداد

استان‌های تهران، سمنان و قزوین از نظر کم‌بارشی در بالاترین رتبه قرار دارند، به‌گونه‌ای که…

16 ساعت ago

سامانه جدید بارشی در کشور؛ رگبار و باد شدید در این استان‌ها

طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۵ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه…

16 ساعت ago

واژگونی خودرو دنا حادثه ساز شد

یک دستگاه خودرو سواری دنا در جاده دامغان به فولادمحله واژگون شد.

16 ساعت ago

خروج قطار از ریل در این شهر/ آمار مصدومان

قطار باری در قطور خوی از ریل خارج شد.

16 ساعت ago

فرصت دوباره برای کنکوری‌ها

سازمان سنجش فرصت دوباره‌ای را برای ثبت‌نام در کنکور ۱۴۰۳ فراهم کرد.

16 ساعت ago

واکنش رئیس شورای شهر به‌احتمال کاندیداتوری زاکانی برای ریاست جمهوری

چمران گفت: برای نامزدی ریاست جمهوری نیاز به استعفا نیست حتی رئیس مجلس، معاون اول…

16 ساعت ago