Categories: سلامت

تمدید اقامت اتباع خارجی در قم وابسته به واکسیناسیون کرونا است

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی در حاشیه جلسه هماهنگی آمادگی برای موج ششم و سویه جدید اومیکرون، افزود: تا زمانی که واکسیناسیون در کشور به حد قابل قبولی نرسد، ایمنی و مصونیت مناسب نیز حاصل نخواهد شد.

وی اضافه کرد: از این‌رو برای رسیدن به حد مناسبی از مصونیت، واکسیناسیون همه افراد یک کشور فارغ از مرز گذاری‌ها لازم و ضروری به نظر می‌رسد، چرا که اگر همه ایمن نباشند، هیچ‌کس ایمن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اتباع خارجی که در سطح استان  هستند و جمعیت به نسبت بالایی را به خود اختصاص می‌دهند و با توجه به فعال بودن آن‌ها در مشاغل خدماتی، خطر ابتلای بالایی به بیماری و افزایش چرخه انتقال را نیز در پی دارند.

محبی با بیان این‌که تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر از اتباع در استان قم واکسینه شده‌اند، خاطرنشان کرد: این جمعیت که مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند افرادی هستند که در سامانه سیب دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.

وی خاطرنشان کرد: فارغ از واکسیناسیون این افراد موضوع واکسیناسیون اتباع خارجی که تردد غیرقانونی در سطح استان دارند، نیز مهم است.

وی به کاهش آمارهای کرونایی در استان قم اشاره و با بیان این‌که این ‌روند به‌واسطه واکسیناسیون گسترده در استان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است، گفت: این ‌روند شکننده بوده و همچنان باید به واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توجه ویژه شود.

در حال حاضر حدود ۱۶۷ هزار تبعه خارجی در قم ساکن هستند.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال به رنگ قرمز، از ۲۰ شهریورماه به رنگ نارنجی و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمده بود، از روز ۵ آذرماه جاری به رنگ آبی درآمد.

شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

admin

Recent Posts

تهران قدیم| تصویری زیبا و خلوت از تقاطع کاخ در دهه چهل/ عکس

تهران قدیم عکس‌های زیبا و خاطره انگیز زیادی دارد.

13 دقیقه ago

نهایی شدن محل آرامستان جدید تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از نهایی شدن توافق با مالک زمین محل احداث آرامستان…

14 دقیقه ago

پیش‌بینی هواشناسی برای این هفته/ سامانه بارشی جدید کی وارد کشور می‌شود؟

طبق اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی جدید از شمال‌غرب به سایر مناطق کشور وارد خواهد…

15 دقیقه ago

انفجار سهمگین ساختمان مسکونی در این منطقه تهران

بر اساس اعلام سازمان آتش‌نشانی تهران، یک ساختمان چهار طبقه مسکونی در منطقه ۷ تهران…

16 دقیقه ago

کشف تریاک جاسازی‌شده در «کفش» دو تبعه افغان/ عکس

فرمانده هنگ مرزی تایباد از کشف مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک جاسازی‌شده در کفش…

16 دقیقه ago

از افرایش جریمه‌های رانندگی چه خبر؟

قرار بود که افزایش جرائم رانندگی از آخر فرودین ماه اجرا شود اما تا به…

17 دقیقه ago