Categories: سیاسی

تهران فقط ولنجک و سوهانک و نیاوران نیست/ برخی مناطق استان تهران از محرومیت رنج می‌برد

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، مالک شریعتی نیاسرنماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز و در تذکر شفاهی، با اشاره به برخی مشکلات استان تهران و کلانشهر تهران اظهار داشت: برخی تصور می کنند استان تهران، شهر تهران و حاشیه پایتخت، هیچ مشکل و محرومیتی ندارد و تصور می کنند که نمایندگان تهران نیز اشرافی به معضلات حوزه انتخابیه خود ندارند، در حالی که تهران به ولنجک و سوهانک و نیاوران و لواسان خلاصه نمی شود؛ استان تهران، بهارستان، مرتضی‌گرد و اسلامشهر و پیشوا، دولتخواه و چهاردانگه هم دارد.

وی با اشاره به وجود برخی جلوه‌های محرومیت در استان تهران گفت: با وجود اقدامات خوبی که در زمینه محرومیت‌زدایی انجام شده،‌ اما برخی از سیاست های غلط اقتصادی موجب افزایش محرومیت شده، به گونه ای که اثر کارهای جهادی از بین رفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس تصریح کرد: برخی از مناطق جنوب و حاشیه تهران از ساخت و ساز غیرمجاز، فقدان لوله‌کشی آب و گاز و تکمیل تصفیه‌خانه باقرشهر رنج می‌برند.

شریعتی با بیان اینکه استان تهران از عدم تکمیل زنجیره حمل و نقل ریلی، جاده های ناایمن و ترافیک سنگین در جاده های اصلی و مواصلاتی رنج می برد، اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس وظیفه داریم معضلات تهران را از رئیس جمهور محترم، استانداری و شهرداری پیگیری کنیم.

وی افزود: خوشخبتانه پس از انتخابات ۱۴۰۰، دولت مردمی و شهردار انقلابی و استاندار جوان گام دومی به کمک مجلس انقلابی آمده اند. در یک ماهه اخیر جلسات متعددی با هدایت رئیس مجمع نمایندگان استان تهران برای پیگیری مسائل تهران با رئیس جمهور و استاندار و شهردار برگزار شده است که ادامه خواهد یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اعضای مجمع نمایندگان تهران هم به شهرداری امیدوار هستند و هم به استانداری و دولت؛ خوشبختانه دولت محترم قول داده که بدهی های شهرداری تهران را پرداخت کند تا حمل و نقل سامان یابد، از طرفی استانداری قول داده تا نسبت به حل مسائل اجتماعی و نظیر آن اقدام کند. همچنین شهردار تهران نیز قول داده که با همکاری نمایندگان و شورای اسلامی شهر، چه از طریق فراکسیون مدیریت شهری و چه از طریق کمیسیون شوراها، مسائل را دنبال و حل کند. ما نمایندگان نیز تمامی این مسائل را پیگیری خواهیم کرد تا چهره تهران نیز از محرومیت زدوده شود.

انتهای پیام/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

تهران قدیم | اتوبوس سواری عجیب در تهران؛ ۶۰ سال قبل/ عکس

رکاب سواری در تهران سال ۱۳۴۳ به یک پدیده تبدیل شده بود.

13 ساعت ago

اقدام جدید پلیس درباره ثبت جرائم رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که به زودی از سامانه‌ای هوشمند برای ثبت تخلفات…

13 ساعت ago

آماده‌باش برای جاری شدن سیل در این ۷ استان

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع…

13 ساعت ago

افزایش تلفات سیل در خراسان رضوی/ آمار جدید

پیکر هشتمین قربانی سیل خراسان رضوی پیدا شد.

13 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه

کیفیت هوای پایتخت در آخرین جمعه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همچنان در وضعیت قابل قبول یا…

13 ساعت ago

این جاده به علت بارش شدید باران و تگرگ بسته شد

جانشین رئیس پلیس راه نیشابور گفت: مسیر نیشابور_ کاشمر بر اثر بارش شدید باران و…

13 ساعت ago