Categories: سمنان

توجه به حوزه‌ زیست‌محیطی در دستور کار پدافند غیرعامل باشد

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد، اظهار کرد: کارهای زیرساختی و زیربنایی توسط پدافند غیرعامل صورت می‌گیرد و در حوزه استان سمنان، در این زمینه اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

استاندار سمنان گفت: بالاترین پدافند غیرعامل، همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز تأکید دارند، حفاظت از اعتماد مردم است که باید با کار و تلاش شبانه‌روزی در حوزه اجتماعی آن را حراست کرده و افزایش دهیم.

وی افزود: با وجود پهناوری و وسعت استان سمنان، این استان از امنیت پایدار برخوردار است که پدافند غیرعامل در تحقق این مهم و حفظ و حراست از آن نقش به‌سزایی دارد.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه وظیفه ذاتی پدافند غیرعامل، حفاظت از جان مردم و حوزه سایبری کشور است، خاطرنشان کرد: حفاظت از تأسیسات و تجهیزات زیرساختی داخل استان، از حوزه‌های بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید دقت ویژه در خصوص حفاظت و حراست از آن برابر تهدیدات داشته باشیم.

هاشمی بهترین راه تأمین امنیت پایدار را تأمین و تجهیز روستاها در حوزه‌های زیرساختی دانست و بیان کرد: اگر ضمن فراهم کردن زیرساخت‌ها در روستاها، خلق ثروت نیز صورت گیرد و ارائه خدمات پیش‌بینی شود، در آن صورت است که مهاجرت از روستاها اتفاق نمی‌افتد و با سکونت روستاییان در روستاها، امنیت پایدار نیز محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: انجام اقدام غیرمسلحانه برابر تهدیدات، توجه به حوزه‌های زیست‌محیطی، کشاورزی، صنعتی، زیرساختی و آب، همواره توسط پدافند غیرعامل در دستور کار قرار داشته باشد.

استاندار سمنان گفت: پدافند غیرعامل باید تهدیدات را بررسی و واکاوی کند و با پیش‌بینی و ورود به‌موقع، فرصت سودجویی به افراد منفعت‌طلب و دشمنان نظام را ندهد.

هاشمی همچنین بر پیگیری و ساماندهی ساختار اداری پدافند غیرعامل و همچنین دغدغه و مسائل کارکنان این اداره کل تأکید کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


admin

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

7 ساعت ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

7 ساعت ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

7 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

7 ساعت ago