Categories: قم

توسعه متوازن شهری در قم پیگیری می‌شود

معصومه آمره امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فقدان اطلاعات جامع و یکپارچه درباره محله‌های قم بیان کرد: پیگیری تدوین طرح اطلس محلات یا همان تکمیل شناسنامه محله‌های قم بر اساس مؤلفه‌هایی مانند کیفیت زندگی، نقاط ضعف و قوت و همچنین تهدیدها و فرصت‌های هر محله در دستور کار کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات دوره ششم شورای اسلامی شهر قرار دارد.

وی در این باره افزود: امیدواریم با استفاده از داده های این بررسی و تحلیل آن‌ها، بتوانیم افق راه آینده مدیریت شهری را  تبیین و سند توسعه متوازن شهر را به عنوان مبنای تصمیم گیری ها لحاظ کنیم.

نماینده مردم قم در دوره ششم شورای اسلامی شهر همچنین خاطر نشان کرد: در حدّ توان و در حیطه وظایف و اختیارات قانونی خود در شورای اسلامی شهر، این موضوع را پیگیری می کنیم و تلاش خواهیم کرد تا مسئولان استان هم به این موضوع حساس شوند.

وی در ادامه به ضرورت بهره مندی همه تصمیم گیری های شهری و استانی از پیوست عدالت توجه داد و گفت: بر این اساس، همکاری های کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای اسلامی شهر با گروه مطالعات و برنامه‌ ریزی شهری شهرداری برای تدوین اطلاعات جامع و یکپارچه از محله های قم و تدوین اطلس محلات ادامه دارد.

آمره در ادامه گفت: با تحلیل جامع داده ها و نهایی شدن محله بندی قم، اطلس همه محله های شهر به زودی و بر اساس مؤلفه های مختلف از جمله تعداد خانوار ساکن، قومیت محله و همچنین اطلاعات کالبدی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محلات مشخص شود.

 وی اضافه کرد: بدیهی است که این اطلس می‌تواند در تدوین بودجه سالانه شهرداری و توزیع عادلانه خدمات و امکانات، تأثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۸


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

این نشانه مشخص می‌کند که شما بیماری قند دارید

فردی که خونریزی لثه دارد یا دهانش بد بو است بوی کتون یا استون می‌دهد.…

49 دقیقه ago

نامگذاری یک خیابان و بزرگراه به نام شهید رئیسی

خیابان پاستور و بزرگراه بعثت به نام شهید رئیسی نامگذاری شد.

49 دقیقه ago

شوکه شدن معلمان و دانش‌آموزان با سؤالات امتحانی این درس

روز یکشنبه ۶ خرداد امتحانات هماهنگ کشوری پایه نهم برای درس علوم برگزار شد اما…

50 دقیقه ago

کافه سگ‌ها در تهران پلمب شد/ عکس

کافه سگ‌ها در شمال تهران پملب شد.

50 دقیقه ago

پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها منتظر خیزش گردوخاک باشند

اداره کل هواشناسی استان تهران آخرین پیش‌بینی از وضعیت جوی استان طی پنج روز آینده…

51 دقیقه ago

نتایج کنکور ارشد اعلام شد

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

51 دقیقه ago