Categories: قم

توسعه متوازن شهری در قم پیگیری می‌شود

معصومه آمره امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فقدان اطلاعات جامع و یکپارچه درباره محله‌های قم بیان کرد: پیگیری تدوین طرح اطلس محلات یا همان تکمیل شناسنامه محله‌های قم بر اساس مؤلفه‌هایی مانند کیفیت زندگی، نقاط ضعف و قوت و همچنین تهدیدها و فرصت‌های هر محله در دستور کار کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات دوره ششم شورای اسلامی شهر قرار دارد.

وی در این باره افزود: امیدواریم با استفاده از داده های این بررسی و تحلیل آن‌ها، بتوانیم افق راه آینده مدیریت شهری را  تبیین و سند توسعه متوازن شهر را به عنوان مبنای تصمیم گیری ها لحاظ کنیم.

نماینده مردم قم در دوره ششم شورای اسلامی شهر همچنین خاطر نشان کرد: در حدّ توان و در حیطه وظایف و اختیارات قانونی خود در شورای اسلامی شهر، این موضوع را پیگیری می کنیم و تلاش خواهیم کرد تا مسئولان استان هم به این موضوع حساس شوند.

وی در ادامه به ضرورت بهره مندی همه تصمیم گیری های شهری و استانی از پیوست عدالت توجه داد و گفت: بر این اساس، همکاری های کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای اسلامی شهر با گروه مطالعات و برنامه‌ ریزی شهری شهرداری برای تدوین اطلاعات جامع و یکپارچه از محله های قم و تدوین اطلس محلات ادامه دارد.

آمره در ادامه گفت: با تحلیل جامع داده ها و نهایی شدن محله بندی قم، اطلس همه محله های شهر به زودی و بر اساس مؤلفه های مختلف از جمله تعداد خانوار ساکن، قومیت محله و همچنین اطلاعات کالبدی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محلات مشخص شود.

 وی اضافه کرد: بدیهی است که این اطلس می‌تواند در تدوین بودجه سالانه شهرداری و توزیع عادلانه خدمات و امکانات، تأثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۸


admin

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

5 ساعت ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

5 ساعت ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

5 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

5 ساعت ago