اجتماعی

توصیه رئیس دیوان عالی کشور برای انتخابات پیش رو

توصیه رئیس دیوان عالی کشور برای انتخابات پیش رو

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیئت عمومی دیوان با بیان سخنانی ضمن اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: کسی که از خداوند بهشت درخواست می‌کند اما در راه رسیدن به بهشت بر سختی‌ها و مشکلات شکیبایی ندارد، سعادتمند نخواهد شد.

وی در تشریح این مطلب تصریح کرد: رسیدن به هر کمالی مستلزم تحمل سختی‌ها و مشکلات متناسب با آن هدف است که عالی‌ترین آن را امام رضا(ع) رسیدن به بهشت و زندگی جاودانه در جوار انبیاء و اولیاء دانسته است و در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک ریاست‌جمهوری هستیم

منتظری افزود: امروز جهاد فی سبیل‌الله یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های رسیدن به کمال است، جهاد فقط حضور در جبهه جنگ نظامی نیست؛ بلکه انسان با مال، تبلیغ و با نگه داشتن خودش از گناه و معصیت می‌تواند در راه کمال گام بردارد و إن‌شاءالله توفیق الهی در این زمینه شامل حال ما شود.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی و مردم بزرگوار ایران در راه نگه داشتن ارزش‌های معنوی و دستاوردهای انقلاب، در برابر شدائد و سختی‌ها صبور بوده، جمهوری اسلامی ایران از پیروزی انقلاب سختی‌های اجتماعی و سیاسی فراوانی را پیش روی خود داشت که از دست دادن رئیس جمهور شهید و همراهانش نیز یکی از این مصائب بزرگ است اما رسیدن به نقطه مطلوب سختی‌هایی دارد که مستلزم تحمل، شکیبایی و تسلیم بودن در برابر مشیت امر الهی است.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به حادثه شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراهش، گفت: آیت‌الله رئیسی خستگی‌ناپذیر بود و در سفرهای استانی وقتی برای استراحت نداشت و در دولت نیز با همه مشکلات و انتقاداتی که علیه ایشان مطرح می‌شد با سعه صدر  تحمل می‌کرد. ایشان در جلسات خصوصی گاهی از این وضعیت گله می‌کرد اما در سخنرانی‌ها و ملأ عام، بنده هرگز ندیدم حرفی بزند و گله‌ای کند.

وی افزود:  آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی انسانی خدوم بود که خود را متعهد به تبعیت محض از ولی فقیه می‌دانست و در برابر منویات و اوامر مقام معظم رهبری دغدغه اساسی داشت و به صورت جدی پیگیر مسائل بود.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان گفت: امیدوارم خداوند متعال زمینه را فراهم کند و در انتخابات پیش رو ملت عزیز ما بتوانند یک جایگزین مناسب در جهت خدمت و آسایش مردم انتخاب کنند که در بالا بردن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی تلاش کند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا