Categories: اخبار روز

تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار باز هم ریخت

تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار باز هم ریخت

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برگزیده های ایران، ادامه سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باعث شده است قیمت‌ دلار، طلا و انواع سکه نسبت به هفته‌های قبل با کاهش محسوس همراه شود، تا جایی که قیمت دلار که هفته قبل در کانال ۶۴ هزار تومان در نوسان بود امروز به کانال ۶۱ هزار تومان بازگشته است. قیمت سکه نیز هم‌اکنون به کانال ۴۱ میلیون و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز به ۳.۴ میلیون کاهش یافته است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸

 

نکته مهم بازار هم این‌جاست که در عین ریزش قیمت‌ها ولی خریداری در بازار طلا، ارز و سکه وجود ندارد و همه چشم‌انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

بازاری‌ها می‌گویند احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد و به همین دلیل هم الآن دیگر مردم و بازاری‌ها ریسک خرید را نمی‌پذیرند و ترجیح می‌دهند سرمایه خود را نقد نگه‌دارند تا در قیمت‌های پایین‌تر خرید انجام دهند.

بازگشت آرامش در منطقه و فروکش کردن خبرهای منفی سیاسی بعد از قدرت‌نمایی نظامی ایران در منطقه باعث شد هیجان منفی از بازار تخلیه شود و در ادامه نیز گفته می‌شود بازارساز عرضه ارز را در امارات و بازار افزایش داده و همین امر به ادامه روند کاهشی قیمت‌ها کمک کرده است.

البته قیمت‌ انواع ارز درحالی در بازار کاهش یافته است و فروشنده‌ها بدون خریدار مانده‌اند که کانال‌های تلگرامی درحال دست و پا زدن برای حفظ قیمت دلار در کانال‌های بالاتر هستند.

دلار هم‌اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم‌اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است، ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده‌ها نگران ضرر بیشتر هستند.

با این حال، کانال‌های تلگرامی دلار را در کانال ۶۲‌ـ۶۳ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند و تلاش می‌کنند جلوی ریزش قیمت‌ها را بگیرند، این البته اولین بار نیست که کانال‌های تلگرامی با عضوهای چندمیلیونی قیمت دلار را ۲‌ـ۳ هزار تومان بالاتر از کف بازار اعلام می‌کنند. تجربه فعالیت این کانا‌ل‌ها نشان می‌دهد که هر زمان بازار صعودی یا نزولی بوده قیمت‌های ارز این کانال‌ها چندهزارتومانی با واقعیت بازار تفاوت داشته است.

/+

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

هشدار نارنجی هواشناسی درباره سیلاب در ۱۰ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از بارش شدید باران، طغیان رودخانه‌ها، سیلاب ناگهانی، آب‌گرفتگی…

15 ساعت ago

ساخت‌وساز در پارک لاله متوقف شد

ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد.

15 ساعت ago

مدارس نوبت عصر این شهر تعطیل شد

مدارس نوبت عصر قزوین تعطیل شد.

15 ساعت ago

رئیس دیوان عالی کشور گفت: فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: دشمنان امروزه از فضای مجازی برای تحقق خواسته‌های نامشروع خود…

15 ساعت ago

دادستان کل کشور: دستورالعمل دادستانی درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

دستورالعمل دادستانی کل کشور برای اجرای مطلوب طرح نور فراجا به‌زودی ابلاغ می‌شود.

15 ساعت ago

پایان تردد لندکروز ۲۰۰ میلیاردی

خودروی لندکروز قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال توقیف شد.

15 ساعت ago