تکریم مادران شهدا همزمان با وفات حضرت ام البنین(س) در تبریز

تکریم مادران شهدا همزمان با وفات حضرت ام البنین(س) در تبریز

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، این برنامه که با حضور بیش از یک هزار مادر شهید تبریزی در محل مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار شده بود، برای نخستین بار شاهد گردهمایی تمامی مادران وارسته شهدای گلگون کفن تبریز بود که در طول سالهای حماسه و دفاع و در تحولات بعد از آن فرزندان خود را تقدیم سربلندی این آب و خاک کردند.

ویژه برنامه “یاوران ام البنین” که میزبان اقشار مختلف شهروندان نبز بود، به فرصتی برای عرض ارادت به ساحت قدسی حضرت ام البنین (س) به عنوان چهره برجسته مبارزه و ایستادگی تبدیل شد و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، محملی برای پاسداشت نقش آنها در پرورش و تربیت نسلی مقاوم و مبارز بود.

این برنامه که با حضور فعالان فرهنگی و مذهبی، مادحین و چهره های برجسته استان اجرا شد، پذیرای طیفی گسترده از مخاطبان برنامه بود، همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و همراهی ارادتمندان شهدا و مادران شهدا برگزار شد.

امام جمعه تبریز در این آیین گفت: مادران شهید، اسوه های همیشگی، مانا و جاوید صبوری و شکیبایی اند و به انقلاب اسلامی اعتبار می دهد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم خاطر نشان کرد: اعتبار و سرمایه نظام اسلامی، از خون مطهر شهدا به ارمغان آمده است و ما همواره به آنان مدیون و وامداریم.

وی افزود: این نقش خانواده شهدا به ویژه مادران شهدا انکارناپذیر و بی بدیل است که با تربیت و پرورش آن نسل بی مانند و بی تکرار، تاریخ انقلاب اسلامی را به جان و قلب خود تقسیم کردند و با تاسی از سیره مطهر حضرت ام البنین (س)، کوشیدند راه و رسم آن بانوی صبور را پاس دارند.

استاندار آذربایجان شرقی هم مادران شهدا را مصادیق بارز عاقبت بخیری و سعادت معرفی و دعای خیرشان را راهگشای جامعه اسلامی معرفی کرد.

عابدین خرم خاطر نشان کرد: نظام ما در همه برهه ها مدیون و مرهون شهدای گرانقدر خود است که توانسته‌اند به آن مفهوم و اعتباری یگانه بخشند.

وی افزود: در این میان مادران شهدا که در تربیت آن نسل بی مانند اسوه هایی از صبوری و شکیبایی بودند، برای همه ما جایگاهی بی مثالند و احترام و جایگاه آنها برای ما همیشه بالنده و ارجمند است.

خرم با اشاره به اهمیت اقدام صورت گرفته برای تکریم شهدا اظهار داشت: امیدواریم که دعای خیر مادران شهدا از ما دریغ نشود و ما نیز در راه استمرار خون شهدا و تلاش برای به اعتلا رساندن جایگاه یگانه آنها غافل نباشیم.

امیر نصیربیگی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز نیز در این برنامه با پاسداشت یاد و خاطره همه شهدای گلگون کفن میهن اسلامی گفت: مقاومت و ایستادگی مادران، الگویی برجسته و اسوه ای ماندگار برای طول تاریخ هستند و عظمت ایشان همه را تاسی و تعظیم در برابر آن وا می دارد.

وی افزود: صبوری خانواده شهدا، تکریم علی حده ای به جایگاه خود شهدا دادند و یاد و خاطره شهدا را برای همیشه تاریخ ماندگار نمودند.

نصیربیگی با اشاره به اهمیت حضور مستمر در پیشگاه خانواده شهدا و تکریم سالها صبوری و از خود گذشتگی ایشان، اظهار داشت: خانواده‌های شهدا با رفتار خود، با ایمان خود، با صبوری خود، گوهر درخشنده ایمان و معرفت قلبی نمود بخشیدند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

هشدار بارش شدید در ۹ استان کشور

هواشناسی نسبت به بارش شدید در ۹ استان کشور هشدار داد.

10 ساعت ago

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ برای اولین‌بار در این شهرستان

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، محیط‌بانان در ۲۸ اردیبهشت ماه، طی نظارت…

10 ساعت ago

تشدید فعالیت آتشفشان در این استان کشور/ عکس

گزارش‌های محلی حاکی از تشدید فعالیت آتشفشان تفتان در سیستان و بلوچستان است.

10 ساعت ago

حکم امیر تتلو صادر شد

وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو( امیر تتلو) درباره صدور حکم موکل خود توضیحاتی را ارائه داده…

10 ساعت ago

دادستانی درباره مشکلات احتمالی امتحانات نهایی هشدار داده بود/ ماجرای لغو امتحانات در ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت

در روزهای گذشته، مشکلات سامانه آموزش و پرورش منجر به عدم دریافت کارت امتحانات نهایی…

10 ساعت ago

آیا هواشناسی در اطلاع‌رسانی بارش‌های سیل‌آسای مشهد تعلل کرد؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: هشدارهای هواشناسی…

10 ساعت ago