Categories: اجتماعی

تکمیل ۴ ایستگاه باقی مانده‌ خط ۶ در نیمه دوم سال جاری

تکمیل ۴ ایستگاه باقی مانده‌ خط ۶ در نیمه دوم سال جاری

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، فتحعلی‌پور؛ مجری خط ۶ متروی تهران در جریان بازدید جمعی از اعضای شورای عالی استان‌ها و عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار کرد: ۳۲ کیلومتر از خط ۶ مترو با ۲۳ ایستگاه به بهره‌برداری رسیده است و ۴ ایستگاه نجات‌اللهی، سرباز، خراسان و ۱۷ شهریور که با خط ۷ تلاقی دارد در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در دوره فعلی مدیریت شهری ۱۱ ایستگاه از این خط بهره‌برداری شد، اظهار کرد: بودجه خط ۶ مترو ۵ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان است که حدود ۳ همت آن با اوراق مشارکت تأمین می‌شود؛ عملیات ساختمانی ایستگاه شهدای ۱۷ شهریور نیز توسط پیمانکار خط ۷ و از محل اعتبارات خط ۶ انجام خواهد شد.

به گفته مجری خط ۶ متروی تهران، ایستگاه نجات اللهی ۶۵ درصد، ایستگاه سرباز ۵۷ درصد، ایستگاه خراسان ۶۲ درصد و ایستگاه ۱۷ شهریور ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نقص فنی در خط مترو پرند رفع شد

به گزارش برگزیده های ایران، کوروش حصیرباف؛ نماینده استان سمنان در شورای عالی استانها و معاون عمران شهرداری سمنان نیز در جریان این بازدید، اظهار کرد: تهران جز کلانشهرهایی است که ترافیک آن یکی از دغدغه‌ها و مشکلات بزرگ‌ شهروندان و مدیران است، بر این اساس توسعه مترو بسیار ضرورت دارد که خوشبختانه مدیران شهرداری تهران در حال توسعه خطوط مترو هستند.

وی در ادامه گفت: تامین اعتبار مالی ایستگاه‌های متروی تهران باید در زمان کمتری محقق شود تا با افزایش سرعت ساخت مترو، اثرگذاری این مد حمل و نقلی افزایش یابد.

حصیرباف با تاکید بر اینکه شهر سمنان به دلیل جمعیت کمتر و  همچنین نوع شبکه حمل و نقل عمومی فعلاً نیازی به مترو ندارد اما برای توسعه شهری محل هایی برای تقاطع پل سازی در نظر گرفته شده است، گفت:  افزود: با این حال احداث مدهای مانند  تراموا و قطارهای سبک شهری در برنامه مدیران شهری سمنان قرار دارد.

وی با اشاره به دیدار اخیر اعضای شوراهای سراسر کشور با رئیس جمهور گفت: در این جلسه یکی از مباحث مهم مطرح شده درباره حمایت از شوراها و اجرای نظام یکپارچه مدیریت شهری و ارتقا و نهاد شوراها بوده است.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

1 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

1 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

1 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

1 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

1 هفته ago