Categories: اصفهان

جان باختن روزانه ۲.۸ اصفهانی در تصادفات جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، بر اساس آمارهای اداره کل پزشکی قانونی استان، در شش ماهه نخست سال جاری به طور میانگین روزانه ۲.۸ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و علیرغم کاهش تلفات تصادفات در سال‌های اخیر، در نیمه نخست سال جاری با رشد تلفات تصادفات در استان مواجه بودیم.

مطابق این گزارش در نیمه نخست سال جاری ۵۳۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۵۰۳ نفر بود، ۶.۲ درصد بیشتر شده است که از کل تلفات تصادفات در نیمه اول امسال، ۴۳۳ نفر مرد و ۱۰۱ نفر زن بودند.

مرگ بیش از ۹۰ نفر در تصادفات شهریور

در ماه شهریور ۲ هزار و ۴۰۸ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۸۷۳ نفر مرد و ۶۲۵ نفر زن بودند. آمار مصدومان شهریور ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۷ درصد بیشتر شده است.

از نظر آماری بعد از نزاع، مصدومان تصادفات بیشترین حجم مراجعین ادارات پزشکی قانونی استان را به خود اختصاص می‌دهند؛ در نیمه نخست امسال تعداد ارجاع مصدومان ۹.۲ درصد از سال قبل بیشتر شده است. در این مدت ۱۲۲ هزار و ۵۳ نفر مصدوم حوادث رانندگی به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۸ هزار و ۹۸۵ نفر مرد و ۳ هزار و ۲۶۸ نفر زن بودند.

مراجعه بیش از ۲۲ هزار مصدوم نزاع به پزشکی قانونی در نیمه نخست امسال

آمار مراجعین نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان یکی از بیشترین موارد ارجاعات به پزشکی قانونی (حدود ۴۰ درصد کل معاینات شش ماهه ۱۴۰۰) را به خود اختصاص می‌دهد.

 ۲۲ هزار و ۹۹۱ مصدوم نزاع جهت انجام معاینات،‌ بررسی صدمات و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۵۲ نفر مرد و ۸ هزار و ۳۹ نفر زن بودند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعین نزاع ۲۲ هزار و ۹۳ نفر بودند ۴.۱ درصد افزایش داشته است.

به استناد آمارهای موجود تعداد مراجعات نزاع در تمام ایام سال در یک محدوده نبوده و تعداد مراجعین نزاع معمولا در فصول گرم سال بیش از دیگر ایام است که شاید بتوان گرم شدن هوا و پایین آمدن آستانه تحمل مردم را یکی از دلایل این افزایش دانست.

در نیمه نخست امسال نیز با شروع ماه‌های گرم سال شاهد افزایش تعداد ارجاعات نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان هستیم به نحوی که بیشترین تعداد مراجعان نزاع با ۴ هزار و ۳۳۱ نفر در خرداد ماه ثبت شده است.

بیش از ۷۰ درصد تلفات مسمومیت با گاز در نیمه دوم سال رخ می دهد

آمارهای اداره کل پزشکی قانونی استان نشان می‌دهد  بیش از ۷۰ درصد تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن مربوط به نیمه دوم هر سال است، به نحوی که از ۵۰ فوتی مسمومیت با گاز منوکسید کربن در سال گذشته ۷۸ درصد طی شش ماهه دوم سال جان خود را از دست دادند.

با توجه به برودت هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی در نیمه دوم سال، آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن در این دوره زمانی با رشد قابل توجهی نسبت به نیمه اول سال همراه است؛ در سال گذشته نیز از ۵۰ فوتی مسمومیت با گاز منوکسیدکربن ۳۹ نفر در نیمه دوم سال و ۱۱ نفر در نیمه اول جان باخته اند و بیشترین آمار قربانیان گاز گرفتگی سال قبل با ۹ فوتی در آذر ماه به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش درشش ماهه نخست امسال آمار تلفات گازگرفتگی افزایش داشته است و از ۱۱ فوتی در مدت مشابه سال قبل به ۱۵ فوتی (۱۰ نفر مرد و۵ نفر زن) در شش ماهه امسال رسید.

روند کاهشی تلفات غرق شدگی در نیمه نخست امسال

آمار تلفات غرق شدگی در استان طی شش ماهه نخست سال جاری با کاهش مواجه بوده و در تمامی ماهها روند کاهشی داشته است.

در شش ماهه اول سال جاری آمار تلفات غرق شدگی تعداد ۳۲ نفر بوده است . این آمار در مدت مشابه سال قبل ۵۰ نفر گزارش شده بود و تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق شدگی در شش ماهه امسال ۲۶ نفر و تعداد زنان ۶ نفر ثبت شده است.

آمار تلفات غرق‌شدگی در طی شش ماهه اول سال جاری در استخر کشاورزی ۱۹ نفر، رودخانه ۸ نفر، دریاچه مصنوعی و سد ۲ نفر، استخر شنا ۲ نفر و دریاچه طبیعی یک نفر بوده است.

شمار جانباختگان ناشی از غرق شدگی در شهریور  ماه سال جاری نیز ۱۲ نفر بوده که نسبت به شهریور ماه سال قبل که ۱۳ نفر بوده کاهش داشته است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


admin

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

10 ساعت ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

10 ساعت ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

10 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

10 ساعت ago