Categories: سلامت

جزییات پوشش خدمات ناباروری سازمان بیمه سلامت تشریح شد

به گزارش برگزیده های ایران از بیمه سلامت، محمد مهدی ناصحی گفت: زوجین می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، میکرواینجکشن، IUI  و FET  با پوشش بیمه ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیردولتی، خیریه و موقوفه و خصوصی بهره مند شوند.

وی درمورد پوشش خدمات ناباروری بیان کرد: بر اساس بند یک سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ارتقاء بالندگی و جوان سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و با استناد به بند «ح» تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تصویب هیئت وزیران مبنی بر در تعهد قرار گرفتن خدمات ناباروری در سال جاری، سازمان بیمه سلامت به عنوان یک سازمان پیشرو به منظور حمایت مالی و افزایش نرخ باروری، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان، تسهیل و دسترسی عادلانه به این خدمات و کاهش پرداخت از جیب مردم، دستورالعمل خرید راهبردی خدمات ناباروری که به تازگی در دبیرخانه شورایعالی بیمه سلامت با همکاری سازمان‌های بیمه گر پایه تهیه شده است را به استان‌ها ابلاغ کرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل زوجین نابارور در سامانه نشان دار می شوند و خدماتی مانند داروها و آزمایش‌ها و پاراکلنیک را دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: زوجین می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، میکرواینجکشن، IUI و FET با پوشش بیمه ای  ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیر دولتی، خیریه و موقوفه و خصوصی بهره مند شوند.

ناصحی افزود: این خدمات از حداقل ۵۵۰ هزار تومان تا چهار میلیون و صد هزار تومان در بخش دولتی و از ۹۷۶ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بخش عمومی غیر دولتی و خصوصی تحت پوشش قرار می گیرد.

admin

Recent Posts

تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود

تصویر زیر از مجموعه عکس‌های محمود پاکزاد مربوط به خیابان ولیعصر(عج) تهران در سال ۱۳۳۴…

15 ساعت ago

خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»/ اعمال محدودیت برای ۲۰۰ استاد دانشگاه

دبیر کانون صنفی استادان دانشگاه به برگزیده گفت: «متاسفانه دخالت‌های دولت در دانشگاه زیاد شده…

15 ساعت ago

ورود موج بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این ۱۱ استان شروع می‌شود

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از فردا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت موج بارشی دیگری وارد کشور شده…

15 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه

کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۵ اردیبهشت) پاک است.

16 ساعت ago

قابل توجه مسافران؛ وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ این محور شمالی یک طرفه شد

 جانشین پلیس راه کشور از ریزش سنگ در  آزادراه تهران-شمال خبر داد.

16 ساعت ago

درخواست پلیس از تهرانی‌ها؛ وارد این اتوبان نشوید

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه…

16 ساعت ago