Categories: فارس

جشنواره «حرکت» در شیراز به کار خود پایان داد

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره دانشگاهی حرکت، ویژه تقدیر از برگزیدگان انجمن های علمی در مرحله دانشگاهی با حضور ریاست دانشگاه شیراز، مسئولین دانشگاه و دانشکده ها و اساتید مشاور و اعضای انجمنهای علمی دانشجویی دانشگاه شیراز برگزار شد.

این مراسم در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه، در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه،سالن شهید دستغیب برگزار شد.

علی حفیظی،معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز نیز در این مراسم با دانشجویان سخن گفت و از فعالیت ها و اقدامات ارزنده همه کارکنان معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: دانشجویان، افرادی آرمان گرا و مطالبه گر هستند و خواستار آن بوده که به سرعت به درخواست های آنها پاسخ داده شود و قطعا کار در معاونت فرهنگی دانشجویی نیازمند صبر و حوصله فراوان است.

حفیظی گفت: در حوزه انجمن های علمی دانشجویی علیرغم همه مسائل و مشکلاتی که وجود دارد، باید به گونه ای عمل کرد که هر دانشجو بتواند ایده های علمی خود را بیان کند و این ایده ها با حضور اساتید صاحب نظر به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

وی ادامه داد: ایده های جوانان دانشجو پس از شنیدن و بررسی، باید سازماندهی شود و در حوزه های تخصصی به اجرا درآید.

معادن فرهنگی دانشگاه شیراز اظهار داشت: دانشجو هم باید ایده پردازی کند و هم یاد بگیرد که چگونه با یک مسئله علمی برخورد کند و فعالیت تیمی دانشجویان در انجمن های علمی دانشجویی آنها را برای حضور در بخش های مختلف جامعه آماده می کند.

علی حفیظی، ضمن تقدیر از دانشجویان پر تلاش انجمن های علمی و اساتید مشاور، گفت: انجمن های علمی بستر رشد ایده و خلاقیت دانشجو را فراهم می‌کند و همین فعالیت های دانشجویی است که شاکله شخصیت علمی و پژوهشی دانشجو را رقم می زند و من توصیه می کنم که دانشجویان قدر این دوران را بدانید و از توانمندی های انجمن های علمی دانشجویی بهره بگیرید.

وی همچنین، نیروی جوانی و پتانسیل علمی بی بدیل دانشگاه شیراز را بالهایی دانست که دانشجویان می توانند به دانشجویان فناور و صاحب فن و حرفه و هنر، تبدیل شوند.

معصومه محرر، مدیر اجتماعی دانشگاه شیراز و مسئول انجمن های علمی دانشگاه شیراز، با تبیین فعالیت های انجمن های علمی، گفت: در سال گذشته با تمام مشکلات، انجمن های علمی دانشگاه شیراز، با تعداد هزارو شصت فعالیت، سرآمد دانشگاه های کشور بوده اند.

محرر، تلاش و تعهد و مسئولیت پذیری و خستگی ناپذیری دانشجویان ومسئولین دانشکده ها و معاونین فرهنگی دانشجویی دانشگاه را کلید موفقیت و راز تبدیل تهدید ها به فرصت، دانست.

زهرا فرامرزی، دبیر دوازدهمین جشنواره حرکت و رئیس هیات داوران جشنواره در سطح دانشگاه شیراز، اشاره ای به روند اجرایی جشنواره داشت و اذعان کرد که پس از اجرای این جشنواره در سطح دانشگاه، طرح های برتر به جشنواره بین المللی حرکت که بین ۹۰۰۰ انجمن علمی و ۱۵ کشور، اجرا می گردد، فرستاده می شود که در همین راستا امسال ۴۱ طرح برتر به سطح بین المللی ارسال شده است.

فرامرزی حیطه طرح های برتر را در یازده حوزه، بیان کرد و مشخصات و معیارهای شاخص در انتخاب انجمن ها، نشریات، محتوای دیجیتال، کتاب و طرح کارآفرینی برگزیده و برتر را احصا نمود.
وی در پایان، برای طرح های برگزیده آرزوی موفقیت در مرحله بین المللی را داشت.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از انجمن های علمی دانشجویی که حائز طرح های برتر در حوزه های مختلف علمی، بودند، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/م


admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

9 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

9 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

9 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

9 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

9 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

9 ساعت ago