Categories: سیاسی

جنگ اسرائیل در لبنان برای سرپوش بر ناکامی‌ در غزه است

جنگ اسرائیل در لبنان برای سرپوش بر ناکامی‌ در غزه است

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، ظهر امروز در جمع دانشجویان امیرکبیر با اشاره به سالروز عملیات طوفان‌الاقصی گفت: طوفان‌الاقصی امری غیرطبیعی نبود بلکه واکنشی طبیعی به ظلم رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و پاسخی به اشغال فلسطین و‌ تمایل مردم این کشور به آزادی بود.

وی با بیان اینکه فلسطین از سال ۱۹۱۷  توسط انگلیسی‌ها اشغال شد و از آن سال تاکنون با وقوع رخدادها و اتفاقات مختلفی در اشغال قرار دارد، تصریح کرد: غرب و آمریکا تلاش کرد طی این سال‌ها با حمایت از رژیم صهیونیستی، آن را پرچمدار سیاست‌های خود در منطقه نشان دهد. ما در این سال‌ها با تمام غرب و امریکا مواجه شدیم و می‌جنگیم و اسراییل بخشی از پروژه غرب در این میان بود.

وی با اشاره به اینکه عملیات طوفان‌الاقصی عملیاتی فوق‌العاده و ضربه سنگینی‌ به رژیم صهیونی بود که اگر آمریکا نبود کار این رژیم تمام شده بود، افزود: این عملیات ضربه بزرگ امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی به آن‌ها بود و عواقب و پیامدهای سخت و سنگینی به پروژه صهیونیستی و حامیان آن‌ها وارد کرد.

وی گفت: این عملیات در حالی رخ داد که اسراییل با کمک آمریکا دنبال اجرای پروژه عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی به‌خصوص عربستان بود اما این عملیات توطئه‌های اینچنینی را خنثی کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با اشاره به پیامدهای طوفان الاقصی، گفت: پیامدهای آن زیاد است و خساراتی نیز به ما وارد شد ولی همزمان شاهد پایداری مردم فلسطین در این حوادث بودیم که دشمن را غافلگیر کرد.

ابوشریف افزود: طی ۴۰‌ روز ابتدایی جنگ اخیر حدود  ۴۰ هزار بمب معادل نصف بمب اتم در سرزمینی حدود نصف تهران فرو ریخت اما مقاومت مردم غزه دشمن را دچار جنگ فرسایشی کرد. رژیم صهیونیستی با وجود اینکه ۱۲ ماه جنگیده است اما اهدافش محقق نشد و با راه‌اندازی جنگ با لبنان به‌دنبال  سرپوش گذاشتن به شکست‌هایش در غزه است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که مقاومت فلسطین و غزه در زمینه تامین سلاح با مشکل روبرو بود و در ۱۰ سال گذشته حتی یک گلوله وارد غزه نشده بود. با حضور السیسی در مصر همه تونل‌های غزه به سمت مصر بسته شد اما رژیم صهیونیستی غیر از تسلیحاتی که در اختیار داشت، ۵۰ هزار تن مواد انفجاری از طرف کشور آمریکا و غرب وارد کرد اما به‌دلیل کمبود سلاح گاهی اوقات موشک‌های عمل نکرده‌ی دشمن را فناوری کرده و به سمت آن‌ها می‌فرستیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اینکه نبرد موجود بین ما و اسراییل نامتعارف و نامتوازن است، گفت: در سال‌های گذشته سلاح‌های زیادی به اسراییل داده شده و امروز در ثانیه جنایت مرتکب می‌شود با این وجود هیچ سازمان و مؤسسه بین‌المللی با این کشور مقابله نکرده و گاها از آن حمایت کردند. 

ابوشریف به‌ دستاوردهای طوفان‌الاقصی نیز اشاره کرده و گفت: یکی از این دستاوردها آشکار شدن دورغگویی و تناقض‌گویی آمریکا بود که از یک طرف می‌گوید ما دنبال آتش‌بس هستیم از طرف دیگر به این رژیم سلاح می‌دهد و با نشان دادن چراغ سبز در حمله به جبهه مقاومت آن را یاری می‌دهد.

وی نشان دادن چهره واقعی برخی دولت‌های عربی را از دیگر دستاوردهای طوفان‌الاقصی دانست و گفت: در این یک‌سال برخی دولت‌های عربی خنثی عمل کردند و حمایتی از مردم فلسطین نداشتند اما در عوض جبهه مقاومت خودش را به خوبی نشان داد و امروز کاملا با یکدیگر هم‌افزایی دارند. حرکت‌شان متوقف نخواهد شد تا ان شالله زوال رژیم صهیونیستی رقم خورد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی رژیم صهیونیستی را ابزاری در دست غرب برای پیشبرد اهدافش در منطقه خواند و گفت: ما وظیفه داریم در مقابل این جرثومه فساد که نه‌تنها دشمن فلسطین و کشورهای اسلامی منطقه بلکه دشمن کل بشریت است موفق شویم و با این موج مقابله کنیم.

ابوشریف با بیان اینکه غرب واقعیات را وارونه جلوه می‌دهد و‌ دروغ می‌گوید، افزود: غرب در برابر جنایات و ترورهای این رژیم سکوت کرد در حالیکه فلسطین و مقاومت لبنان شخصیت‌های عزیزی چون شهید هنیه و سید حسن نصرالله که نظیرش در کشورهای عربی نیست را از دست داد.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

7 روز ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

1 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

1 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

1 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

1 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

1 هفته ago