Categories: خراسان رضوی

جوانان ایرانی سلحشورترین افراد روی این کره خاکی هستند

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید هاشم غیاثی در جشنواره «حضرت علی‌اکبر (ع)- جوان سرباز» استان خراسان رضوی گفت: امروز جوانان ایرانی سلحشورترین افراد روی این کره خاکی‌ هستند که شهید حاج قاسم سلیمانی به آنان اعتماد، اعتقاد و ایمان راسخ داشتند.

وی افزود: جشنواره «جوان سرباز» در نیروهای مسلح متبرک به نام مبارک حضرت علی‌اکبر(ع) است که به جوانان عزیز توصیه می‌کنم به بهانه این جشنواره نسبت به زندگی فرزند برومند امام حسین(ع) و اولین شهید واقعه کربلا مطالعه و تأسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) به جهت سیرت و خلق‌وخوی شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم (ص) بود و شجاعت و رزمندگی را از جدش حضرت علی(ع) آموخت و به ارث برد که زمان شهادت ایشان بین ۱۸ تا ۲۵ سال روایت‌شده است.

سردار غیاثی فلسفه وجودی این‌گونه جشنواره‌ها به‌ویژه جوان سرباز را پیدایش و تبلور استعدادها و نبوغ جوانان در طول مدت خدمت مقدس سرباز برشمرد و تصریح کرد: بعد پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس حضور مجاهدانه و مخلصانه جوانان مؤمن و انقلابی در میدان‌هایی نظیر سازندگی، علمی، جهادی، خدمت‌رسانی، مقابله با کرونا، کمک‌های مؤمنانه و… که ضرورت نظام و انقلاب بوده و هست تبلوریافته است.

وی خاطرنشان کرد: همۀ اقداماتی که این عزیزان انجام داده و می‌دهند درراستای نهضت جهانی انتظار حضرت ولی‌عصر(عج) توأم با اخلاص و مجاهدت متبلور است که می‌تواند جوانان ما را در عرصه‌های مختلف آب‌دیده‌تر می‌کند.

شهید حاج قاسم سلیمانی به جوانان اعتماد راسخ داشت

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در ادامه گفت: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران این هست که یک شخصیت جهانی و بین‌المللی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد روی سنگ‌قبر من بنویسد «سرباز قاسم سلیمانی» و ایشان همیشه نسبت به جوانان و سربازان نقش پدری را ایفا می‌نمود.

 سردار غیاثی اعتماد، اعتقاد و ایمان راسخ در سپردن پست‌های مسئولیتی مهم به جوانان و استفاده از همۀ ظرفیت و پتانسیل آنان را از ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: توصیۀ همیشگی این شهید بزرگوار این بود همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس به ما جوانی‌ها اعتماد شد، آلان هم باید در همه عرصه‌ها به نیروهای جوان اعتماد کرد تا بتوانند بزرگی بکنند امروز جوانان ما با تأسی از شهید سلیمانی‌ها در تبعیت از امامین انقلاب در مسیر شهدا والامقام گام بردارند.

 

گفتنی است که ۱۸۷ نفر از سربازان وظیفه استان حائز شرایط شرکت در این جشنواره بودند و در مرحله پایانی از ۲۷ نفر از افراد برتر تجلیل شد.

۸ سرباز برتر نیز به جشنواره کشوری حضرت علی‌اکبر (ع)  معرفی شدند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


admin

Recent Posts

انگیزه متهم برای قتل زن مورد علاقه‌اش با ۱۹ضربه چاقو: فقط می‌خواستم گوشی‌اش را چک کنم

۲۶ فروردین امسال، صدای درگیری و فریادهای زن و مردی جوان در یکی از خیابان‌های…

3 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول…

3 ساعت ago

پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۶ درجه سانتیگراد و بندرعباس…

3 ساعت ago

قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول

بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص…

3 ساعت ago

تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس

اخیرا در فرودگاه مک‌دیل (پایگاه نیروی هوایی فلوریدا) در آمریکا، یکی از هواپیماها نتوانست پرواز…

3 ساعت ago