Categories: سیاسی

حاجی‌بابایی:بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات همراهی نمی‌کنند

حاجی‌بابایی:بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات همراهی نمی‌کنند

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، بررسی گزارش خاندوزی وزیر اقتصاد درباره حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی موضوع نحوه اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت که پس از ارائه گزارش وزیر اقتصاد، حاجی بابایی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت در این باره گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲، ۳۱ همت برای تولید در نظر گرفته شد که با احکامی بودجه به ۷۷ همت رسید که از میزان ۳۱ همت عملیاتی شده، همچنین از این مقدار تنها ۱۳۴۷ همت نقدی و بقیه اوراق قرضه است.

وی افزود: علاوه بر این ۱۰۰ همت تکلیف بانک‌ها بوده که به خوبی عملیاتی نشده است؛ لذا بانک‌ها انباشت این مبالغ را دارند و متاسفانه نظارتی بر عملکرد آن‌ها نمی‌شود. قرار بود ۳۱ همت در سال ۱۴۰۲ به صورت تلفیقی به بانک‌ها داده شود که تا ۳ برابر افزایش پیدا کند اما بانک‌ها همراهی لازم و کافی در این رابطه نداشتند.

نایب رئیس مجلس بیان کرد: باید ۷۰ درصد از ۳۱ همت ۱۴۰۲ برای تولید به استان‌ها داده شود اما گزارش هیات امنای استان‌ها حاکی از این است که صرفا ۲۰ درصد از سهم مرتبط با استان‌ها عملیاتی شده و نظارتی در این رابطه نیست. ضروریست آقای خاندوزی  در این زمینه نظارتی کند.

حاجی‌بابایی‌ با اشاره به بودجه تولید در سال ۱۴۰۳، بیان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۳، ۳۱ همت اعتبار برای تولید پیش بینی شده که ۷۰ درصد آن معادل حدود ۲۲۲ همت در اختیار استان‌ها است؛ ویژگی بودجه امسال این است که باید این کار ماهانه انجام بپذیرد و یک دوازدهم پرداخت شود و صدرصد تخصیص یافته تلقی شود. انتظار می رود دولت این بودجه را بر اساس یک دوازدهم در اختیار استان‌ها قرار دهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بانک‌ها همراهی لازم برای پرداخت تسهیلات مصوب مجلس را ندارند و این باعث نارضایتی مردم و تولید کنندگان شده است، گفت: افرادی که قرار بود تسهیلات برای ایجاد اشتغال خرد در اختیار آنان قرار گیرد.

حاجی‌بابایی بیان کرد: متاسفانه ارز ۲۸۵۰۰ تومانی برای برخی اقلام اجرایی نشده است قرار کارهایی همچون اعطای کالابرگ به عنوان مکمل کار صورت گیرد اما به درستی انجام نشده یا اینکه آثار بیرونی آن گرانی‌های عجیب و غریبی در برخی اقلام است.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

2 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

2 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

2 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

2 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

2 هفته ago