اجتماعی

خالکوبی میکی‌موس دزد موبایل والیبالیست معروف را لو داد

خالکوبی میکی‌موس دزد موبایل والیبالیست معروف را لو داد

به گزارش برگزیده ،مدتی قبل یکی از بازیکنان معروف والیبال در حال عبور از خیابانی در تهران بود که به دام دزدان فرصت طلب گرفتار شد. آنطور که مرد ورزشکار برای پلیس شرح داد، وی آن روز در حال صحبت با موبایلش بوده که ناگهان دو جوان موتور سوار به سمتش هجوم بردند و موبایل وی را قاپیدند. سارقان، سوار بر موتوری مدل بالا بودند اما پلاکش را مخدوش کرده بودند. آنها ماسک بهداشتی به صورت داشتند که شناسایی نشوند اما بازیکن معروف ‌متوجه خالکوبی‌های عجیب یکی از سارقان شده بود. به گفته او، سارق موبایل طرح میکی‌موس را روی گردنش خالکوبی کرده بود و این تنها سرنخی بود که وی از دزدان به خاطر داشت.

همشهری در خبری نوشت:در این شرایط تحقیقات برای شناسایی و دستگیری موبایل‌قاپان شروع شد اما در مدت کوتاهی افراد دیگری هم با مراجعه به پلیس اعلام کردند که به دام این دزدان گرفتار شده‌اند. همه آنها مشخصات یکسانی از دزدان به پلیس ارایه کردند و این نشان می‌داد که ماموران با یک باند دونفره روبه‌رو هستند. نکته مشابهی که همه مالباخته‌ها اعلام کرده بودند، اینکه دزدان کم سن و سال بودند و یکی از آنها طرح میکی‌موس روی گردنش خالکوبی کرده بود.

ماموران که حدس می‌زدند سارقان، سابقه‌دار هستند به بررسی بانک اطلاعاتی پلیس پرداختند و دریافتند سارقی که خالکوبی میکی‌موس دارد، پیش از این هم دستگیر و زندانی شده است. به این ترتیب هویت او شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. او اعتراف کرد که با همدستی دوستش به نام برسام، اقدام به موبایل قاپی می‌کردند و خبر نداشتند که یکی از طعمه‌هایشان، وزرشکاری معروف بوده است.

این سارق ۲۲ساله گفت: از ۱۶ سالگی وارد دنیای مجرمان شدم و تخصصم موبایل قاپی است. معمولا پس از سرقت، گوشی ها را به دست مالخر می رسانم و پولم را می گیرم. شیوه و شگردم این بود که سوار بر موتور می‌شدم و در خیابان های خلوت پرسه می زدم و به محض شناسایی طعمه که در حال صحبت با موبایلش بود به سمتش می‌رفتم و موبایلش را می‌قاپیدم. در بعضی از سرقت‌ها، دوستم برسام که در فضای مجازی با او آشنا شده بودم همراهم بود. او نیاز مالی نداشت و از سرقت‌ها هیچ سهمی نمی‌خواست و فقط می‌گفت که به خاطر هیجانش مرا همراهی می‌کند.

وی ادامه داد: روزی که موبایل والیبالیست معروف را قاپیدم، برسام نیز همراهم بود اما هیچکدام‌مان این مرد را نشناختیم.

با اعترافات متهم، همدست ۲۲ساله او نیز دستگیر شد و آنها برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سرقت از آدم‌معروف‌ها

دزدان موبایل‌قاپ تنها سارقانی نیستند که یکی از طعمه‌هایشان فردی معروف بوده است. پیش از این نیز افراد معروف زیادی قربانی سارقان شده بودند که ماجرای این سرقت‌ها را مرور می‌کنیم.

سرقت از معاون اول رئیس جمهور

سال گذشته دزدان بی‌خبر از همه جا به ماشین محمد مخبر، ‌معاون اول رئیس جمهور شهید کشورمان دستبرد زدند. آنها خودروی شخصی آقای مخبر را در یکی از خیابان‌ها به سرقت بردند اما فکرش را نمی کردند که ماشین متعلق به یکی از مقام‌های ارشد سیاسی کشور است. آنها در نهایت دستگیر شدند و ماموران، خودروی معاون اول را در مخفیگاه مالخرانی که با این باند فعالیت می کردند، کشف کردند.

سرقت از وزیر ورزش

یکی دیگر از شخصیت‌های سیاسی که طعمه دزدان شد، وزیر ورزش بود. او سال ۱۴۰۱ برای شرکت در مراسم تشییع مرحوم نادر طالب‌زاده در مقابل سازمان صداوسیما حاضر شده بود که گوشی تلفن همراهش به سرقت رفت. سارق موبایل آقای وزیر نیز مدت کوتاهی پس از سرقت دستگیر شد.

علی دایی

فوتبالیست معروف کشورمان، یکی دیگر از طعمه‌های سارقان بود. علی دایی هشتم آبان سال ۹۹، به همراه دخترش از دفتر کارش در خیابان آصف تهران خارج شد که سارقان زورگیر پس از درگیری با وی، گردنبندش را قاپیدند.

هاشم بیک زاده

طرفداران تیم فوتبال استقلال حتما ماجرای سرقت از هاشم بیک زاده، بازیکن سابق این تیم را به خاطر دارند. او تیر ماه سال ۱۴۰۱ در خیابان مطهری هدف حمله ۴ سارق موتورسوار قرار گرفت و آنها با تهدید چاقو و قمه، ‌وسایل قیمتی و شخصی این ورزشکار مشهور را به سرقت بردند و بعد از مدتی دستگیر شدند.

فرهاد قائمی

یکی از والیبالیست‌های ملی پوش که هدف دزدان قرار گرفت فرهاد قائمی بود. در یکی از روزهای خرداد سال ۹۹، دو سارق به او حمله کرده و قصد داشتند گردنبند او را به سرقت ببرند که والیبالیت معروف به جدال با آنها پرداخت همین موجب شد تا آنها نتوانند نقشه سرقت خود را به سرانجام برسانند.

آقای کاپیتان

علیرضا نادی کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران هم یکی دیگر از طعمه‌های سارقان بود. اواخر سال ۱۴۰۱ دزدان به خانه او دستبرد زدند و گاوصندوق خانه‌اش را به سرقت بردند که ارزش اموال داخل آن حدود ۳ میلیارد تومان بود.

فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی سرمربی سابق استقلال در سال ۱۴۰۱ خانه اش هدف دزدان قرار گرفت. اتفاق جالب این بود که سارق، لنگه کفش خود را در خانه مجیدی جا گذاشت و بعد در جمع دوستانش به خاطره گویی پرداخت. او گفت که به خانه فرهاد مجیدی دستبرد زده و به کیش سفر کرده است اما هنگام فرار، کفش را در خانه وی جا گذاشته است. سارق سیندرلا دستگیر و لنگه کفشش نیز در خانه اش کشف شد. اواعتراف کرد که به جز سرقت از مربی سرشناس به چندین خانه دیگر هم دستبرد زده است.

سوپر استار در دام سارقان

هدیه تهرانی، بازیگر معروف و مطرح کشورمان، یکی دیگر از چهره‌های شاخصی است که از دستبرد سارقان در امان نبوده است.ماجرای این سرقت برمی گردد به سال ۸۶. آن روز هدیه تهرانی ماشینش را مقابل بیمارستانی پارک می کند تا به ملاقات مادرش که در بیمارستان بستری بود، برود اما وقتی برمی گردد متوجه می شود که سارقان به ماشینش دستبرد زده و لپ تاپ،‌دوربین و اموال قیمتی دیگر وی را به سرقت برده اند.

۴۷۲۱۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا