Categories: اخبار روز

خانواده‌ها فعلاً تا ۱۰ مهر منتظر سرویس مدرسه نباشند!/ خلف وعده “تپسی” وارد هفته دوم مهر شد!

خانواده‌ها فعلاً تا ۱۰ مهر منتظر سرویس مدرسه نباشند!/ خلف وعده “تپسی” وارد هفته دوم مهر شد!

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، هنوز مشکلات سرویس مدارس در سال تحصیلی گذشته از جمله قیمت‌های متفاوت اعلام شده با نرخ‌های مصوب و تأمین نشدن سرویس تا چند هفته بعد از آغاز ماه مهر، از اذهان خانواده‌ها پاک نشده که امسال باز هم مشکلات سرویس مدارس در حال تکرار است؛ اینبار اما با نپذیرفتن مسئولیت آن توسط بخش‌های مختلف!

در حالی هفته نخست مهر تمام شده و وارد دومین هفته سال تحصیلی جدید می‌شویم اما هنوز خبری از برقراری سرویس مدارس نیست و آنگونه که به نظر می‌رسد خانواده‌ها تا ۱۰ مهر نباید منتظر سرویس باشند!

تپسی هم که از ابتدای شهریور امسال با ارسال پیامک‌های به تمام خانواده‌ها از برقراری سرویس در روز اول مهر خبر داده بود و مبالغ کلانی را پیش از ارائه هیچ خدمتی از همان ابتدا دریافت کرده بود، در پیامی دیگر به خانواده‌ها اعلام کرده بود “فعلاً تا ۱۰ مهر امکان ارائه خدمات ندارد” اما در روز پنجشنبه ۶ مهر در پیامکی دیگر به خانواده‌ها مدعی شده که سرویس مدرسه برقرار شد و شماره راننده برای تماس به والدین ارسال شد.

اعلام جزئیاتی از وضعیت سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید

مادری که با پرداخت هزینه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به تپسی برای ۶ ماه پایانی امسال و برای مسیر رفت و برگشت به خانه، متقاضی برقراری سرویس مدرسه بوده، می‌گوید: قیمت اعلام شده به نسبت قیمت پیمانکاران سرویس مدارس مناسب تر بود اما در هفته نخست مهر با خلف وعده تپسی، سرویس مدرسه دانش‌آموز ما برقرار نشد و  تپسی ششم مهر پیامکی را ارسال کرد که راننده سرویس شما مشخص شد اما وقتی با راننده تماس گرفتم، می‌گوید “۱۰ دانش‌آموز به من معرفی کرده‌اند و فرصت نمی‌‌شود این تعداد را به مدرسه ببرم و فعلا برنامه‌ای هم برای من ارسال نکرده‌اند!”

او می‌گوید: منتظر هستم تا در هفته دوم مهر، وضعیت سرویس مدرسه تپسی مشخص شود؛ به نظر می‌رسد تپسی هم برای تأمین راننده سرویس مدارس با مشکل مواجه است، برای بیان مشکل با پشتیبانی هم تماس گرفتم اما بعد از ۱۵ دقیقه انتظار اعلام کردند نفر ۱۶ در لیست انتظار هستید! خلف وعده و عدم اجرا تعهد تپسی وارد هفته دوم مهر شده و هنوز خبری از ساماندهی این وضعیت آشفته نیست؛ فعلا مجبور هستم رفت و برگشت پسرم به مدرسه را خودم انجام دهم بنابراین نمی‌توانم به دنبال فرزند کوچک‌تر که دانش‌آموز پایه اول دبستان است، بروم و از مادر یکی از همکلاسی‌ها خواسته‌ام که فعلاً تا ۱۰ مهر دخترم را به خانه بیاورد.

ادامه بلاتکلیفی خانواده بابت سرویس مدارس

این وضعیت در شرایطی است که بسیاری از خانواده‌ها به ویژه در شهر تهران نمی‌دانند باید از چه طریقی درخواست خود برای سرویس مدرسه را ثبت کنند، آموزش و پرورش شهر تهران و مدارس هم در این زمینه مسئولیتی قبول نمی‌کنند آن هم به این بهانه که بر اساس تصمیم جدید هیئت دولت، متولی اصلی بحث اجرای سرویس مدارس در پیمانکار، نرخ و نوع اجرا، شهرداری است.

وجیهه الله پرویزی؛ رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران به تازگی گفته است: شورای مرکزی انجمن‌های اولیا و مربیان را درگیر این موضوع کرده‌ایم. بر اساس قانون و ساختاری که از طرف هیئت دولت ابلاغ شده، متولی اصلی بحث اجرای سرویس مدارس در پیمانکار، نرخ و نوع اجرا خود شهرداری است و آموزش و  پرورش فقط در حوزه نظارت فعال و شورای حمل و نقل استان در این خصوص تصمیم گیرنده است.

با این توضیح باید از رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران پرسید اگر آموزش و پرورش در حوزه نظارت فعال باشد، چرا در حوزه وظایف نظارتی برای پیگیری عدم ارائه خدمات سرویس مدرسه به دانش‌آموزان شهر تهران از سوی تپسی ورود نکرده است؟!

چرا آموزش و پرورش به بلاتکلیفی سرویس مدارس در تهران ورود نمی‌کند؟!

علیرضا شاه میرزایی؛ معاون تجارت و خدمات وزارت صمت نیز با انتقاد از انفعال آموزش و پرورش نسبت به بلاتکلیفی خانواده‌ دانش‌آموزان شهر تهران در موضوع سرویس مدارس گفت: اگر مشکلات موجود در سرویس مدارس شهر تهران به آموزش و پرورش هیچ ارتباطی ندارد، رسماً اعلام شود؛ بنده برای سرویس مدرسه فرزندانم با مشکل مواجه هستم، آموزش و پرورش هم عضوی از شورای حمل و نقل استان است و باید به این موضوع ورود کند.

وی با اشاره به اینکه تمام شرکت‌ها و تاکسی‌های اینترنتی داری مجوز هستند و مردم برای شکایت از آنها به “اینماد” مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند، گفت: تمام پرداخت‌های مردم در حوزه سرویس مدارس به صورت اینترنتی بوده و ریال به ریال آن مشخص است البته تپسی اعلام کرده که این پول را برمی‌گرداند.

با این حال تپسی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: هزینه پرداخت شده توسط والدین برای سرویس مدارس، در صورت درخواست آنها بلافاصله عودت داده می‌شود و هیچگونه تاخیری در این بخش وجود ندارد همچنین، همانطور که پیش از این اعلام شده، تپسی، هزینه روزهایی که سرویس به دانش‌آموزان ارائه نشده است را نیز به آنها بازخواهد گرداند.

مهدی گلشنی؛ مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران نیز درباره بلاتکلیفی سرویس مدارس گفته است: آئین‌نامه جدید سرویس مدارس ۱۴ شهریور تصویب شد و احزار هویت رانندگان را انجام دادیم، نوع قرارداد ابتدا باید در سامانه سپند بارگذاری شود و سپس مردم با رانندگان قرارداد منعقد کنند تا ۱۰ روز آینده نوع قرارداد مشخص می‌شود و امکان عقد قرارداد با والدین وجود خواهد داشت.

حذف مدارس از ماجرای سرویس/ حمل و نقل “رایگان” دانش‌آموزان استثنایی

با توجه به صحبت‌های مسئولان به نظر می‌رسد خانواده‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت باید تا ۱۰ مهر منتظر بمانند تا مسئولان به جمع‌بندی در بحث ساماندهی سرویس مدارس برسند و  پس از آن وضعیت برقراری سرویس مدارس مشخص شود!

/

 

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

چرا گیربکس چینی؟ بررسی مزایا و معایب نسبت به برندهای دیگر

گیربکس‌های چینی به دلیل قیمت پایین، دسترسی آسان و تنوع بالا مورد توجه قرار گرفته‌اند…

4 هفته ago

لیستی از هتل های محبوب سنگاپور از نگاه بوکینگ

شاید برای شما جالب باشد که بدانید سنگاپور جزو کشور هایی می‌ باشد که با…

1 ماه ago

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

2 ماه ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

2 ماه ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

2 ماه ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

2 ماه ago