امیرمسعود عابدینی: کانسپت موفاسا ادونچر در ۲۴ مارس توسط هیوندای پکن معرفی شد.این SUV جمع و جور با اضافه شدن تجهیزات آفرودی با مدل استاندارد متفاوت شده است.
طراحی عجیب و تهاجمی هیوندای در موفاسا هم دیده میشود.
نمای جلویی شکل و فرم X مانند دارد.سبک طراحی چراغهای جلویی به شکل عمودی و کشیده بوده و تا پایین سپر ادامه دارد.جلوپنجره مرکزی از طراحی پارامتریک استفاده میکند.
آنقدر طراحی نمای جلویی عجیب و پیچیده است که قطعی نمیتوان تشخیص داد که دیلایت درون چراغ اصلی قرار دارد یا در نزدیکی کروم بالای جلوپنجره!؟
دو قلاب بکسل هم در جلو و هم در عقب قرار دارد.
در نمای عقب طراحی بهتری نسبت به نمای جلویی داریم.چراغ عقب به شکل بیضی شکل و تماما متصل است.نام هیوندای در وسط این چراغ قرار دارد.
در نمای جانبی طراحی دو رنگ به همراه ادوات آفرودی مثل قفسه کناری و تایرهای Light Truck متریک با سایز ۲۶۵/۶۰R۱۸ به چشم میخورد.
یک باربند بزرگ به همراه LED های جلوی آن روی سقف قرار دارد.
در اولین نمایش،فقط ظاهر بیرونی فاش شد.بر اساس اندازه Mufasa Adventure، به احتمال زیاد به جایگزینی برای مدل ix۳۵ مخصوص بازار چین تبدیل خواهد شد.
قدرت مدل تولید انبوه از یک موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان ۱۵۸ اسببخار تامین میشود.نسخه های هیبریدی نیز در آینده عرضه خواهند شد.
بر اساس موقعیت و اندازه Mufasa Adventure، به احتمال زیاد به مدل جایگزینی برای مدل ix۳۵ پکن-هیوندای تبدیل خواهد شد.
مدل تولید انبوه موفاسا ادونچر در ماه آوریل در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی و در ژوئن سال جاری به طور رسمی عرضه میشود.
۵۸۵۸