Categories: البرز

خیز «رویداد پیشگام» برای احصای مشکلات البرز

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، محمود سلوک، دبیر رویداد پیشگام در استان البرز، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، گفت: سعی داریم با اقدامی جمعی در راستای توسعه و پیشرفت کشور اقدام کنیم؛ بدین شکل که با احصا مشکلات در صدد ارائه راه حل عقلانی و منطقی برآییم.

وی افزود: یک نظام اجتماعی برای ساخت یک حرکت جمعی نیازمند یک خواص اجتماعی است تا این حرکت را راهبری و اقشار مختلف جامعه را برای حل مسائل بسیج کنند تا آن‌ها بتوانند ظرفیت‌های مختلف استان را احصا و با توجه به آن‌ها راهکارهایی را برای حل مسائل مورد نظر و در نهایت پیشرفت جامعه پیدا کنند.

دبیر رویداد پیشگام در استان البرز از برگزاری رویداد پیشگام در این استان خبر داد و مطرح کرد: هدف این رویداد در گام اول شناسایی و کشف افراد مستعدی که می توانند مسائل استان را پیگیری و برای حل آن ها راهکار دهند و در نهایت توانمند کردن این مستعدین و نخبه های اجتماعی برای ایفای نقش است. این رویداد در یک بستر و میدان واقعی ۱۶ روزه برگزار می شود.

سلوک ادامه داد: در طی این مدت، مسیر کامل حل مسئله از احصا و فهم مشکل، اثبات وجود آن، درک تبعات آن، مسئله شناسی درست ناظر بر آن مشکل، درک و فهم درست علت های مسئله مورد نظر، تولید راهکار برای حل مسئله و در نهایت پیگیری راهکار تولید شده به منظور تحقق یافتن طی می شود.

وی مطرح کرد: یک کنشگر اجتماعی باید بداند چه اقدامی باید انجام دهد تا بازیگران مختلف مرتبط با این مسئله را درگیر کند تا مسئله مورد نظر در مدار حل شدن قرار گیرد. در این فرآیند ۱۶ روزه، هر تیم شرکت کننده این مسیر را به کمک مربی ها و منتورها طی خواهد کرد.

دبیر رویداد پیشگام در استان البرز عنوان کرد: هدف ما در این رویداد تربیت و توانمندسازی کنشگرانی است که اولا بتوانند مسائل را به درستی تشخیص دهند و ثانیا بتوانند پیگیری، مطالبه گری، عمومی سازی و جریان سازی درستی در راستای تحقق راهکارهای تولید شده صورت دهند.

سلوک بیان کرد: مخاطبین این رویداد در گام اول، افراد ۱۸ تا ۳۰ ساله و در گام دوم مخاطبان بالای ۳۰ سال هستند که سابقه کنشگری اجتماعی و این گونه فعالیت ها را دارند. علاقه مندان می توانند جهت دریافت لینک ثبت نام عدد یک را به شماره ۰۹۱۰۱۶۶۹۷۹۷ ارسال و به صورت تیمی در این رویداد شرکت کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام در رویداد از ۸ آذر آغاز شده و تا ۱۷ آذر ادامه دارد، مطرح کرد: پس از انجام مصاحبه با تیم هایی که ثبت نام می کنند، ۳۰ تا ۴۰ تیم می توانند وارد مرحله حضوری رویداد شوند. البرز چهارمین استانی است که رویداد پیشگام در آن برگزار می شود. این رویداد پیش تر در استان های همدان، یزد و قزوین برگزار شده است.

دبیر رویداد پیشگام در استان البرز خاطرنشان کرد: مسئله قابل طرح در رویداد توسط گروه ها انتخاب می شود و مربیان و منتورها نیز افراد گروه را یاری می دهند تا مسیر حل مسئله را به درستی طی کنند. مراجعه به نهادهای مختلف استان و اساتید و کارشناسان حوزه مربوطه جهت دریافت آمار و اطلاعات و نیز مشاهدات میدانی می تواند در این مسیر کمک شایانی به گروه های شرکت کننده کند.

سلوک از برگزاری جلسات متعدد با نهادهای مختلف استان البرز به منظور همراه کردن مسئولین با این رویداد خبر داد و افزود: نهادهای مختلف کنار یکدیگر قرار می گیرند تا بتوانند برای حل مسائل استان بسترسازی و تسهیلگری کنند. همچنین بسیاری از مسئولین مرتبط با مسائل مطرح شده، به رویداد دعوت می شوند و تیم‌های مختلف راهکارهای تولیدی خود را به آن ها ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: یک کنشگر اجتماعی باید بیاموزد که فارغ از اینکه برای تحقق ایده هایش تسهیلگری شده، بتواند فضایی را ایجاد کند که مسؤول مربوطه حرف او را بشنود یعنی خود بتواند به درستی کنشگری کند که این اتفاق عمومی و موجب شود افراد مختلفی با او همراه شوند.  

انتهای پیام/ج


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

هشدار بارش شدید در ۹ استان کشور

هواشناسی نسبت به بارش شدید در ۹ استان کشور هشدار داد.

2 ساعت ago

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ برای اولین‌بار در این شهرستان

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، محیط‌بانان در ۲۸ اردیبهشت ماه، طی نظارت…

2 ساعت ago

تشدید فعالیت آتشفشان در این استان کشور/ عکس

گزارش‌های محلی حاکی از تشدید فعالیت آتشفشان تفتان در سیستان و بلوچستان است.

2 ساعت ago

حکم امیر تتلو صادر شد

وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو( امیر تتلو) درباره صدور حکم موکل خود توضیحاتی را ارائه داده…

2 ساعت ago

دادستانی درباره مشکلات احتمالی امتحانات نهایی هشدار داده بود/ ماجرای لغو امتحانات در ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت

در روزهای گذشته، مشکلات سامانه آموزش و پرورش منجر به عدم دریافت کارت امتحانات نهایی…

2 ساعت ago

آیا هواشناسی در اطلاع‌رسانی بارش‌های سیل‌آسای مشهد تعلل کرد؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: هشدارهای هواشناسی…

2 ساعت ago